Fakur stævne 2013

Lørdag den 21. september 2013

Åbent for medlemmer af Fakur fra 1. juli, og alle andre fra 15. juli

Vi glæder os til igen, at kunne byde velkommen til Fákur-Stævnet, som vanen tro afvikles på Egemosegård, Trevangsvej 156, 3520 Farum.

AFVIKLING AF DISCIPLIN
Fákur-Stævnet rides efter gældende regler i FIPO med danske tilføjelser.
Der rides på en 200 m ovalbane. Der rides med 3 dommere, Jens Krarup, Marie-Louise Jacobsen og Romi Roye - stævnet er derfor ikke et DRL stævne. Stævnet tæller dog til Ishesteligaen 2013/14.

Der er mulighed for opvarmning i ridehus.

Der rides ingen finaler – udtagelserne vil være de gældende og der vil være præmieoverrækkelse umiddelbart efter hver klasse.
Ved mindre end 4 deltagere i en klasse vil denne blive aflyst.

KLASSER
T.1, T.5, T.8, 4.1, 4.3, 4.5.

JUNIORER
Der er ingen særskilte juniorklasser, så juniorerne rider sammen med seniorerne og på samme vilkår.

STARTGEBYR M.V.
Deltagelse koster 250 kr. for to klasser.

Leje af fold: 50 kr. – medbring selv wrap.

Pris for ryttermiddag lørdag aften 100kr, børn under 12år halv pris.

TILMELDING
Tilmelding til stævnet sker via www.sporti.dk og åbner 1. juli 2013 kl. 18.00 for Fákur medlemmer. Tilmelding for IKKE Fákur medlemmer åbner den 15. juli kl. 18.00.

Plads til MAX 45 deltagere – ’først til mølle’ princippet. Hver rytter kan MAX deltage med to heste. Max 30 ekvipager i hver klasse.

Vær omhyggelig med tilmelding til de rigtige klasser og volter, så vi slipper for de mange rettelser efterfølgende.

Ret til ændringer forbeholdes.

Sidste tilmeldingsfrist d. 06. september 2013

Deltagerliste, samt tidsplan vil kunne ses på Fákur's hjemmesiden én uge før stævnet.
Startlister vil kunne ses på stævnepladsen senest en time før klassen starter.

FRAMELDING
Startgebyr refunderes ikke (undtagen ved fremsendelse af dyrlægeattest/lægeattest).
Ændring af ekvipager i udtagelsen (anden hest eller anden rytter) kan ske indtil én uge før stævnet. Dog er det ikke tilladt, at både hest og rytter ændres ved samme stævne.

INDTJEKNING
Ved indtjek fremvises hestepas, vaccinationsattest, samt underskrevet Tro- og love erklæring – som kan hentes her.

Husk, det ikke er tilladt at læsse hesten af, før den er tjekket ind.
Ansvarlig: Jonna Christensen 29 29 5129

Indtjek: fredag kl. 18.00-20.00 og lørdag fra kl. 08.00

RYTTERLICENS
Der kræves rytterlicens ved deltagelse i alle klasser. Læs mere om reglerne på DIs hjemmeside. Der kan enten købes DI enkelt-stævne licens.

Års-rytterlicens kan købes her, og hvis du er medlem af DI med rabat.

RIDEHJELM
Er obligatorisk overalt på og omkring pladsen, så snart rytter befinder sig til hest.

FOLD – OPSTALDNING
Der er 10 permanente folde – de øvrige folde skal man selv sætte op. De permanente folde fordeles efter ”først til mølle” princippet. Herefter vil blive anvist et område, hvor der kan etableres fold med medbragt hegnsmateriale og der er mulighed for tilslutning til elhegn. Brug hvide plastikpæle og medbring selv spande til vand.
Det er dit ansvar, at folden er rengjort, når du tager af sted efter stævnet. Er en fold eller boks ikke renset, sendes en regning på kr. 200,-
Hingste kommer på boks. Bokse er uden spåner.
Stedet skal efterlades i samme stand, som da vi kom, og det er vigtigt, at vi hjælper hinanden med at rydde op.

HUNDE
Er velkomne, men skal hele tiden holdes i snor - husk at opsamle evt. efterladenskaber!

CAFETERIET
Er åbent hele dagen, så lad madpakken blive hjemme og støt stævnet.

RYTTERFEST
Rytterfesten begynder kl..18.00. Drink/forfriskning efterfulgt af god middag. Herunder og efter musik, så alle danseglade medlemmer, påhæng og familie kan slå sig løs på dansegulvet.
Pris: voksne 100,-, børn under 12år 50,-. Drikkevarer medbringes selv.

Vi håber på godt ridevejr, og glæder os til at se en masse glade ryttere og dejlige heste.

Venlig hilsen
Fakur's bestyrelse

Arrangørens kontaktinfo

Islandshesteforeningen Fákur



Se arrangørklubben på SPORTI

Fakur (DK)

Mødested/startsted

Egemosegård
Trevangsvej 156
3520 Farum
Danmark Vis på kort Navigér hertil