Jökull Sensommerstævne DRL (ABD)

18. - 20. september 2020

Hermed inviteres I til Jökull Sensommerstævne DRL (ABD) på Stald Birkegaarden, Djursland.

På grund af Corona situationen afvikles Sensommerstævnet som et "Rid & Skrid" stævne. Læs mere på www.jokull.dk

Der rides efter FIPO 2020 med danske særregler.

Alle ovalbanediscipliner undtagen Sport A rides med flere ekvipager på banen.

Dette stævne er et DRL stævne med A,B,D klasser.

Klasserne fordeler sig således og der skal indløses en rytterlicens, der passer til de klasser, man ønsker at ride. Se mere på www.islandshest.dk.

Sport A (DRL): 5.1, 4.1, T.1, T.2, PP1, P2
Sport B (DRL): 5.2, 4.2, T.3, T.4, PP1, P2
Sport D:  4.3, 4.5 (junior/ungrytter/senior/Upcoming), T.5 og T.7 (junior/ungrytter/senior/Upcoming)

Aldersgrænse for Juniorer og Ungdoms-ryttere:
Junior er du til og med det kalenderår du fylder 15 år.
Ungdoms-rytter er du fra det kalenderår du fylder 16 år og til og med det kalenderår du fylder 21 år.

Upcoming klasserne er for unge heste årgang 2014 & 2015, der ikke har den store stævne erfaring ellers.

For at ride A-klasserne, skal man opnå kvalificerende resultater fra sport B.

Se kvalifikationskrav og betingelser for 2020 på Dansk Islandsheste forenings hjemmeside: https://www.islandshest.dk/sport/sport-fipo/til-rytterne/kvalifikationskrav/

Vaccinationsregler:
De officielle regler fra Feif og Dansk Islandsheste forening følges. Se mere her:  http://www.islandshest.dk/sport/reglement-2/vaccinationsregler/

Hjælpertjans:
Alle der tilmelder sig stævnet, vil få tildelt en hjælpertjans. Uden hjælpere, intet stævne!

Kan man, af en eller anden årsag, ikke hjælpe til, må man finde en anden til at tage tjansen.

Ønsker man at frikøbe sig fra en hjælpetjans, koster dette 250,00. Dette angives og betales ved tilmelding.

Priser:
Tilmeldingsgebyr: 550,00 kr pr hest, incl. fold. (Jökull medlemmer får 100,00 rabat) + Sporti gebyr.

Startgebyr pr klasse:
D- klasse junior & Ungrytter:  50,-
D- klasse senior: 100,-
B- klasse: 150,-
A- klasse: 250,-
Pasklasser: 100,-

Bokse:
Boks fre-søn: 650,00
Hingste SKAL stå på boks.

Tilmeldingsfrist:
Tilmeldingsfrist for ordinær tilmelding: 11/9-2020 kl. 20.00, hvor det vil blive afgjort om stævnet afholdes.

Eftertilmelding:
Eftertilmelding kan foretages indtil d. 15/9-2020 kl. 20.00 i det omfang der er pladser i de ønskede klasser.

Dette vil udløse et ekstra tilmeldingsgebyr på 200,-

Det vil også være muligt at tilmelde sig på venteliste, hvis klasserne fyldes op. Dette udløser ikke ekstra gebyr.

Ændringer til en tilmelding (volte/klasse/hest etc) er gratis frem til 11/9-2020 kl. 20.00 – herefter koster de 100,- stk.  Betales via MobilePay inden ændringen foretages.

Bokse/folde:
Hvis du bestiller boks efter du har tilmeldt, vil du komme på venteliste. Det afklares så hvorvidt du har fået en boks når tilmeldingsfristen for bokse udløber.

Tilmeldingsfrist for bokse er d. 15/9-2020 kl. 20.00. Herefter vil det ikke være muligt at bestille boks!

Hingste SKAL stå i boks.

Der er et begrænset antal bokse og disse tildeles først og fremmest til hingste da disse SKAL stå i boks, hvis de skal være på pladsen.
Såfremt du bestiller en boks uden at få den tildelt, vil du få besked hurtigst muligt.

Efterlades en boks uden at være udmuget, udløser dette et strafgebyr på 500,00. Regningen sendes direkte til jer fra Stald Birkegaarden.

Det er ikke tilladt at have flere heste i samme boks.

Boksene tildeles efter en boksplan, der ophænges ved stalden og udleveres ved Tjek In. Der må ikke ændres i boksplanen.

Fold er 10x10 m pr hest og der må kun være 1 hest pr. fold, men man må gerne sætte flere folde sammen. Man skal selv medbringe foldmateriale og strømgiver til hegn. Heste på fold SKAL være forsynet med telefon nr på ejeren.

Foldene opsættes på et nærmere anvist område.

Program:
Lørdag d. 19. september rides Gangarts klasser udtagelser og finaler
Søndag d. 20. september rides Tølt klasser udtagelser og finaler
Pasklasser sættes ind begge dage

Hvis der er stor søgning på stævnet, vil vi starte udtagelser fredag d. 18/9 kl. 17.30.

Ved mindre end 10 deltagere, i en klasse, rides ikke finaler.
B-finaler afvikles kun i det omfang tidsplanen tillader det.

Indtjek:

Fredag d. 18/9  kl. 15.30 – 19.00 
Lørdag d. 19/9  kl. 6.30 – 10.00
Søndag d. 20/9 kl. 7.00 – 9.00
Herefter tjekkes ind i sekretariatet. Dog kun efter aftale.

Camping/overnatning:
Det er muligt at sætte telt eller campingvogn op på et nærmere anvist område på pladsen. Dette anvises i Tjek In.

Der er toilet/badfaciliteter i ridehallen.

Pris for Camping:
Pr. enhed uden strøm: 275,00
Pr. enhed med strøm:  325,00

Fællesspisning:
Vi tilbyder fællesspisning i teltet lørdag aften.
Prisen pr. person er 75,00. Drikkevarer kan købes i teltet.

Fritagelse for hjælpertjans:
Frikøb af hjælpertjans: 250,00 (udeblivelse fra hjælpertjans udløser også en bøde på 250,-)

Øvrigt:
Følg med på vores hjemmeside og Facebook, hvor forskelligt info vil blive opslået. 

Programmet og foreløbige startlister vil blive sendt til jeres E-mail ca. en uge før stævnet.

Sidste frist for ordinær tilmelding vil være d. 11/9 kl. 20.00, husk at din tilmelding først er gældende ved registreret betaling.

Herefter vil der være åbent for eftertilmelding frem til d. 15/9 kl. 20.00 i det omfang der er pladser.

Framelding og refundering:
Før 11/9-20 kl. 20.00:
Ved framelding skal der foreligge læge- eller dyrlægeerklæring. Tilbagebetalingen fratrækkes Sporti gebyr.

Efter 11/9-20 kl. 20.00
Ved framelding skal der foreligge læge- eller dyrlægeerklæring. Pladsen refunderes kun helt eller delvist, hvis den kan afsættes til anden side (evt. venteliste har førsteret til ledige pladser).
Evt tilkøb i form af boks og fælles spisning vil blive refunderet.

Det er tilladt at sælge eller videregive pladsen til en anden ekvipage. Dog skal disse overholde eventuelle kvalifikations- og/eller medlemskrav.

Cafeteria:
Der vil være cafeteria på pladsen (fredag – hvis udtagelser) lørdag-søndag. Her kan købes morgenmad og frokost, samt drikkevarer og snacks hele weekenden. Lørdag aften kan der tilmeldes aftensmad.

Vi glæder os til at se jer til et hyggeligt og spændende stævne! 😊

Med venlig hilsen
Stævneudvalget, Jökull

Stævneleder: Bettina Vestergaard, tlf: 6170 9330 / Bettina@jokull.dk
Dommeransvarlig: Anders Ditlev, tlf: 2169 3600
Hjælperplan: Anders Ditlev, tlf: 2169 3600

Arrangørens kontaktinfo

Islandshesteklubben Jökull



Se arrangørklubben på SPORTI

Jökull

Mødested/startsted

Stald Birkegaarden
Jeshøjvej 1, Feldballe
8410 Rønde
Danmark Vis på kort Navigér hertil