AROS GAIT EVENT WRL 2021

10. - 13. juni 2021

VELKOMMEN TIL AROS GAIT EVENT 2021 - 4 DAGES WRL-STÆVNE

Aros Gait Event slår d. 10.-13. juni 2021, dørene op for 4 dages WRL-stævne på Landsskuepladsen, messecenter Herning.
Du kan tilmelde dig både sport A- og B klasser.
Aros Gait Event afholdes på DI’s velkendte baner på Landsskuepladsen i Herning.

Vi glæder os til at se jer!

TILMELDING

  • Tilmelding for indbudte ryttere åbner d. 10.04.2021 kl. 12.00.
  • Ordinær tilmelding åbner d. 11.04.2021 kl. 12.00
  • Tilmelding lukker d. 04.05.2021 kl. 12.00.
  • Der må maksimalt tilmeldes to heste pr. rytter i henholdsvis sport A og sport B. Yderligere heste kan herefter tilmeldes ventelisten.
  • Der oprettes venteliste.

REGLER

  • Der rides efter gældende FEIF Rules and Regulations.
  • Alle heste skal være vaccineret efter gældende regler.
  • Vær opmærksom på, at alle ryttere skal have gældende rytterlicens for 2021.
  • Udenlandske deltagere skal købe licens hos foreningerne i deres respektive lande.
  • Vær opmærksom på NO SHOW-reglen.

DISCIPLINER

  • WRL sport A: F1, V1, T1, T2, P1,P2,PP1
  • WRL Sport B: F2, V2, T3, T4

KVALIFIKATIONSKRAV

  • Junior: T1: 4,8 / T2: 4,7 / V1: 5,0 / F1: 4,1
  • Ungrytter: T1: 5,5 / T2: 5,3 / V1: 5,5 / F1: 5,0
  • Senior: T1: 5,9 / T2: 5,7 / V1: 5,8 / F1: 5,45

Der er ikke kvalifikationskrav til B-klasser.
Der er ikke kvalifikationskrav til pas-klasser.
Det er rytterens ansvar at have opnået karakterkravene til Sport A, og konstateres det efterfølgende at de ikke er opfyldt, vil man blive diskvalificeret.

DOMMERE

  • Rune Svendsen
  • Pia Hansen
  • Sigríður Pjetursdóttir
  • Pjetur Níkulás Pjetursson
  • Elsa Magnusdottír
  • Halldor Gunnar Viktorsson
  • Hulda Geirsdottír
  • Johan Häggberg
  • Peter Häggberg
  • Anne Fornstedt
  • Pia Andréasson
  • Inga Trottenberg
  • Dorthe Rostock
  • Lise Galskov
  • Marie Louise Christiansen

FINALER OG PRÆMIEOVERRÆKKELSER

  • I udtagelserne rider juniorer, ungryttere og seniorer blandet.
  • Der afvikles separate finaler for seniorerne.
  • Juniorer og ungrytternes finaler samles.
  • Er der minimum 20 ekvipager i samme aldersgruppe (seniore, ungrytter/juniorer) tilmeldt i samme discipliner, afvikles der b-finale, hvis tidsplanen tillader det.
  • Ved slutningen af alle A-finaler vil der være præmieoverrækkelse.
  • Arrangørerne forbeholder sig ret til at aflyse klasser med for få deltagere.

CHECK IN
Check in er online. Der fremsendes en mail inden stævnet til hver enkelt ekvipage med link til online check in. Er du tilmeldt med flere heste, vil du modtage en mail med link pr. hest.

Hvis du ikke har modtaget en mail med link til online check in inden stævnets start, er du udtaget til stikprøve. Ved stikprøve skal der fremvises hestepas med gyldige vaccinationer i Informationen.

OBS: Man skal, som ekvipage være checked in senest 1 time før start af ekvipagens første klasse. Såfremt man ikke er checked in rettidig, vil man automatisk blive diskvalificeret i den første disciplin jf. gældende FEIF Rules and Regulations.

INFORMATIONEN V. PAVILLONEN
Overfor Hal Q
I Informationen får du udleveret dit boksnummer samt et skilt til fold. Her kan der også købes ekstra spåner samt fås generel information om stævneplads og stald området.

Åbningstider i Informationen

  • Onsdag d. 09. juni kl. 16.00 - 20.00
  • Torsdag d. 10. juni kl. 07.00 - 20.00
  • Fredag d. 11. juni kl. 07.00-20.00
  • Lørdag d. 12. juni kl. 08.00-20.00
  • Søndag d. 13. juni kl. 08.00-16.00

Baner: Det vil være muligt at prøve ovalbanerne i følgende tidsrum:

  • Onsdag Kl. 16.00-20.00
  • Torsdag-lørdag efter sidste klasse indtil kl. 21.00

Ryttermøde: Afholdes torsdag kl. 07.30 ved Informationen v. pavillionen overfor hal Q.

Startlister (endelige): Vil kunne ses på ticker.icetestng.com 1 time før de respektive klasser begynder. 

Tidsplanen: Vil løbende blive opdateret på ticker.icetestng.com.

ÆNDRINGER - FRAMELDING - EFTERTILMELDING

  • Efter endt tilmelding d.04.05.21 koster alle ændring 300,-kr.
  • Ved framelding skal der foreligge læge- eller dyrlægeerklæring.
  • Det er ikke tilladt at sælge din plads til anden side, da der oprettes venteliste.
  • Frameldinger og ændringer sendes til sekretariat@arosgaitevent.dk.

STALDE OG FOLDE
Tilkøb af boks er inkl. 1. pakke spåner samt wrap. Der kan tilkøbes ekstra spåner i Informationen.

Stald og boksnummer udleveres i Informationen ved ankomst. Vær opmærksom på åbningstider i Informationen.

Alle bokse skal være helt ryddet for møg og spåner, og efterlades, som de så ud ved modtagelse.

Såfremt boksen ikke er helt ryddet ved afrejse, vil der blive eftersendt en regning for slutudmugning på 500,-kr. plus moms.

Møg og spåner fra bokse skal søndag muges ud og må efterlades på midtergangen i stalden. Løbende udmugning under stævnet skal smides i containerne ved stald området.

FOLD
Der tilbydes fold for 350,-kr. pr. hest. Der skal selv medbringes hegnsmateriale og strøm.

Hver fold skal have påsat tydeligt skiltning udleveret i Informationen ved ankomst.
Ved folde uden skilt vil ejer blive kontaktet og opkrævet betaling for fold.

Fold skal ved afrejse været helt renset for møg og andre efterladenskaber. Det skal samles i afmærkede felter ved fold området. Såfremt dette ikke overholdes, opkræves et gebyr på 500,- kr. plus moms pr. fold.

Heste på fold står på ejers eget ansvar. Ingen hingste må stå på folde om natten. Alle folde skal have deres eget strøm tilsluttet.   

PRISER 
(ekskl. SPORTI administrationsgebyr)

  • Startgebyr: 1600,- kr.
  • Pris pr. disciplin A-klasse: 300,- kr.
  • Pris pr. disciplin B-klasser og pasklasser: 200,- kr.
  • Boks inkl. 1 pk. spåner og wrap: 1250,- kr.
  • Ekstra spåner pr. pakke: 100,- kr.
  • Fold: 350,- kr.
  • Ændringer (fra d.04.05.2021): 300,- kr.

OVERNATNING
Det er muligt at tilkøbe camping på pladsen.

Camping pr. enhed inkl. el: 1200 kr for alle 4 dage.

BLIV HJÆLPER
Bliv en del af vores hjælperteam!
Du kan få mere information og melde dig som hjælper på følgende mail: frederikke@arosgaitevent.dk. Vi takker på forhånd for jeres hjælp. Som hjælper får du selvfølgelig kost og en camping-enhed, til enten telt eller campingvogn alle dage. Derudover bliver du selvfølgelig en del af vores fantastiske fællesskab. ;-)

MERE INFORMATION
Hjemmeside: www.arosgaitevent.dk
Facebook: facebook.com/arosgaitevent.

AFLYSNINGER
For afvikling af stævnet skal der minimum være 250 tilmeldte ekvipager. Såfremt deltagerantallet ikke opnås, aflyses stævnet.

Ændring af dato, ændring af lokation, delvis gennemførelse eller ændring i repertoiret er ikke at betragte som en aflysning. Aflysning dækker kun over, at eventet slet ikke gennemføres.

Der tages forbehold for eventuel aflysning grundet COVID-19 restriktioner.

Kun arrangøren er ansvarlig i tilfælde af aflysning og kan give tilladelse til, at tilmeldingen refunderes.
I det tilfælde refunderes tilmeldingens pris ved henvendelse til SPORTI på info@sporti.dk. Omkostninger som, ekspedition-, ordre- og gebyr fra Nets refunderes ikke.

KONTAKTOPLYSNINGER

Arrangørerne tager forbehold for fejl i ovenstående informationstekst.

Mødested/startsted

Landsskuepladsen
Kaj Zartows Vej 19
7400 Herning
Danmark Vis på kort Navigér hertil