Gandurs D-stævne / Klubmesterskab

Lørdag den 24. september 2022

Gandur invitere til D-Stævne / Klubmesterskab.

Stævnet er for medlemmer af Gandur. Vi skal kæmpe om pokaler i de forskellige klasser og det vægtes højt, at der er god tid til vores nye folk i sekretariatet, nye stævne ryttere og heste.

Stævnet er et D stævne og UDEN kvalifikationskrav, så alle kan være med.

Stævnet vil blive afholdt på Gandurs Baneanlæg i skærup Damkærvej 4 7080 Børkop. D. 24.9.22

Vi tilbyder et stævne med plads til alle, lige fra nybegynderen til rytteren med den unge hest der skal opleve verden. Der vil kunne varmes op på dressur bane, langs asfaltvejen og på grusvej. Der vil være opsat skilte så man ikke rider forbudte steder.

Derudover er det også muligt at leje bokse på stedet – begrænset antal, hingste skal stå på boks.

I første omgang er tilmeldingen kun for medlemmer af Gandur. – Åbner d. 1.8.22 kl. 20.00 hvis ikke stævnet fyldes op, åbnes der til en mer pris, 15.8.22 kl. 20.00 for ikke medlemmer.

Der rides efter gældende FIPO med danske særregler.

Vær opmærksom på reglerne om rytterlicens, læs mere om reglerne og hvordan du får licens på www.islandshest.dk

Vær desuden opmærksom på vaccinationsregler.

Der kan startes i følgende klasser – Alle klasser afvikles med flere rytter på banen af gangen.

Tølt klasser: T.8 – T.5 – T.4 – T.3

Gangarts klasser: 4.5 – 4.3 – 4.2 – 5.2

Der kan læses om de forskellige klasser på www.islandshest.dk

Max. deltager antal: 50, herefter oprettes venteliste – max. 15

Stævneudvalget forbeholder sig ret til at aflyse klasser, rytterfest eller stævnet ved for få tilmeldte.

Hvis tidsplanen tillader det, tages der ryttere ind fra ventelisten i de klasser hvor det er muligt.

Der afholdes ikke B finaler – Kun A finaler. Ved klasser med 7 deltagere eller der under, forbeholder stævneudvalget sig ret til at afgøre om der skal rides finale eller om der uddeles rosetter efter udtagelses karakter. Der vil i alle klasser blive uddelt præmier til bedste junior og ungrytter.

Dommer:
Gerd Engelbrecht
Trine Winther
Rikke Brandt

Priser:
Startgebyr: 300,- uanset klasser og antal.    - ikke medlemmer 450,- (kan tilmelde sig fra d. 15.8.22 kl. 20.00)

Fold lørdag: 75 kr. (medbring hegnsmateriale).
Boks m. halm lørdag: 150 kr. – Hingste skal af sikkerhedsmæssige årsager stå på boks. - Ønskes der andet strøelse skal du selv medbringe dette.  

*Der skal vælges enten boks eller fold ved tilmelding.

Fold og bokse skal rengøres ved afrejse, ellers koster det 500 kr. Der vil blive udsendt en faktura.

* Vi har 17 bokse til rådighed. De 8 af dem er egnet til hingste. Boksene bliver fordelt efter 1. til mølleprincippet. Hingsteejere skal derfor være obs. på dette og melde hurtigt til for at sikre sig en plads til stævnet.

Hestene deltager og er opstaldet på hesteejerens eget ansvar og risiko (uanset om det er på fold eller i boks).

Vi gør opmærksom på, at ved tilmelding, er du forpligtet til at hjælpe som enten ledvogter, farve pige/ dreng eller dommer sekretær.

Tjek-ind lørdag fra kl. 07.00- 09.00 samt Der vil være online tjek-ind for de fleste, så i skal selv sørge for at være tjekket ind senest en time inden klassens start. Resten skal tjek ind i sekretariatet. Husk stambog m. gyldige vaccinationer.

Sidste tilmeldingsfrist er d. 1.9.22

Vigtigt! Der kan foretages ændringer frem til og med d.10. sept. Det koster 50 kr. pr. ændring som betales via mobilpay til Gandur nr. 705118 (skriv dit navn ved overførsel). Efter d. 10. sept. modtages kun frameldinger. Korrekt rytter og hest skal også senest være angivet til denne dato. Tilmeldes der ikke med korrekt rytter / heste navn, regnes dette også som en ændring.

Ved framelding refunderes start gebyr mm. Kun ved fremvisning af (dyr)lægeerklæring. Dog kun ved framelding senest 24 timer inden stævnets start.

Venteliste:
Hvis der ikke er ledige pladser i de ønskede klasser til stævnet, kan du vælge, at tilmelde dig på ventelisten.
Når du vælger venteliste betaler du for din tilmelding med det samme.

Du kan annullere din tilmelding på ventelisten indtil d. 1.9 hvor tilmeldingen lukker og kun hvis du ikke allerede er blevet flyttet over til deltagerlisten. Herefter er tilmeldingen til ventelisten bindende.

Hvis du ikke når at få en plads på deltagerlisten til stævnet, vil Gandur eller Sporti returnere det fulde beløb fra din tilmelding efter stævnet. Dog med undtagelse af sporti og kort gebyr.

Du vil få besked fra Gandur hvis din tilmelding bliver overført fra venteliste til deltagerlisten.

Cafeteriaet vil have åbent hele lørdag hvor der kan købes mad og drikkevarer til fornuftige priser.

Der vil være fællesspisning lørdag aften, som der også kan købes billetter til her på sporti i tilmeldingsformularen – husk at tage din familie med.

Pris for rytterfest menu 120,- / børn under 12 år 90,- (menuen er endnu ikke fastlagt)

Tidsplanen kommer op på Icetest i ugen op til stævnet. Startlisterne vil blive lagt op på Icetest senest en time inden klassens start.

Husk at tjekke for eventuelle ændringer og hold dig klar i god tid.

Vigtigt! Spørgsmål vedr. din tilmelding eller ændringer skal ske til:

Camilla Kongsted på mail – camillakongsted@gmail.com

Telefon - Camilla. 26232472 – kun ved akut behov, ændringer kan ikke ske via. Telefon.

Vedr. økonomi / refundering af startgebyr mm. skrives der til kasserer Gitte Nielsen gittenielsen73@me.com

Vi glæder os til et godt stævne.
Stævneudvalget i Gandur

Arrangørens kontaktinfo

Gandur



Se arrangørklubben på SPORTI

Gandur

Mødested/startsted

Damkærvej 4
7080 Børkop
Danmark Vis på kort Navigér hertil