Thors sensommerstævne

22 - 23 August 2015

Forhåndstilmelding med tilmeldingskode frem til 1. juli kl. 20, herefter er tilmelding åben for alle.

Den 22. – 23. august 2015 afholdes Thors Sensommerstævne på Hedeland, Stærkendevej 226 a, 2640 Hedehusene. 250 m. bane.

Stævnet er et ABC-stævne.

Der bliver 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 5.1, 5.2, Stilpas (PP1), Speedpas (P2), T1, T2, T3, T4, T5 og T7.

Alle klasser gennemføres uanset deltagerantal, men der vil ikke være junior-/ungrytterklasser.

B-finaler har vi ikke tid til uanset klassens størrelse –tilgengæld har mange mulighed for at være med. Der er sløjfer til finaledeltagerne i hver klasse.

Ekvipager der i forhold til deres alder iflg. DRL opfylder kvalifikationskrav til A-klasser (se www.islandshest.dk), kan tilmelde sig 4.1, 5.1, T1 og T2. Det er rytternes eget ansvar at tilmelde sig indenfor reglerne, hvis der sker fejl, som konstateres efter evt. ridning, vil der ske diskvalifikation.

Ekvipager der under stævnet opnår de anførte krav i B-klasserne 4.2, 5.2, T3 eller T4 kan vælge efterfølgende også at ride A-klasserne, da disse placeres efter B- klasserne med min. 75 min. afstand (evt. finaleplads i B fortabes derved og evt. bagvedplacerede oprykkes efter kendte regler). Først når B-klasserne er afviklet afgøres startrækkefølgen i A-klasserne, så alle starter på lige fod. Eftertilmelding til A-klasse foregår ved kontant betaling af klassegebyr 200 kr. i sekretariatet senest 5 min. efter B klassens sidste rytter har redet (der er ikke andre muligheder). Det vil løbende blive speaket, hvis en rytter kan eftertilmelde sig.

For de øvrige klasser er alt som det plejer!

Der rides efter det på tidspunktet gældende reglement.

Stævnet har DRL ABC status og tæller desuden til ISHESTELIGAEN.

Der vil være max. tre ryttere på banen ad gangen i B og C klasser (det er alle klasser undtagen 4.1, 5.1, T1, T2 og pasklasserne).

160 starter (1 klasse = 1 start) - tilmelding foregår efter først til mølle princippet – dog således, at:

Der er brug for mange frivillige hjælpere til dette stævne, og har du lyst til at være heldagshjælper, så kvitterer vi med mulighed for at melde til før alle andre. Har du lyst til at hjælpe, så send en mail til sinerosenkrantz@hotmail.com og fortæl, hvad du kan byde ind med, så ser vi, om det kan gå op. Derved kan du sikre dig en plads – men det forudsætter, at du kun skal ride én hest til stævnet.

Vi kender ikke fordelingen af antal i de forskellige klasser – og det har stor betydning for tidsforbruget. Derfor kan ventelisten komme hurtigt i brug!

Derfor oprettes venteliste for de første 30 starter efter der eventuelt er fyldt op.

Max fire starter pr. rytter – dog excl. pasløb.

Dommere er ikke på plads endnu – men vi lover, de er gode. Der er fem dommere i alle discipliner.

Stævnet starter kl. 09.00, og vi forventer at være færdige omkring kl. 19.00 lørdag – søndag lidt tidligere.

Deltagerbetalingen består af grundbeløb 175 kr. Dertil 175 kr. pr. disciplin. - for A-klasser dog 200 kr. 110 kr. pr. pasdisciplin + betalingsomkostninger til SPORTI. Anden betalingsmåde kan ikke anvendes. Bliver der ikke plads til ventelisteryttere, tilbagebetales deltagerbetalingen ubeskåret. Derudover refunderes kun startgebyr ved fremvisning af læge- eller dyrlægeerklæring, dog opkræves et gebyr på 100,00 kr. Hest eller rytter (ikke begge dele) kan ændres uden gebyr indtil 01.08., herefter koster det 100,- pr. ændring, dog kan man ikke påregne klasseskift herefter.

Tidsprogram offentliggøres på www.thor-klubben.dk i god tid forinden.

STARTLISTER opsættes på pladsen senest en time før hver klasse – det er nødvendigt grundet meget usmidige regler omkring ændringer. Følg også med på Thors Facebook side.

Fri camping uden el på stedet – vi opsætter ikke badevogn.

Lørdag aften vil nogle af arrangørerne og medhjælperne være på pladsen. Ryttere og andre der ønsker at deltage i fælles spisning, kan senest lørdag kl. 14 meddele dette i sekretariatet. Så køber vi ind til et fælles aftensmåltid og udgifterne dertil deles. Egne drikkevarer og service medbringes – vi tilbereder og rydder op sammen !

Folde a 150 kr. er de kendte faste – og de skal efterlades RYDDEDE FOR MØG, HALM OG HØ (ALT DER IKKE VAR DER DA MAN KOM). Sker dette ikke opkræves 200 kr., hvilket man accepterer ved tilmeldingen. Man må kun bruge den anviste fold – ikke den ved siden af eller andre steder.

Hedelands bokse er desværre ikke længere brugbare. Derfor indlejer vi stævnebokse a 600 kr., som kan bestilles samtidig med tilmeldingen – eftertilmelding af boks vil næppe være mulig. Man skal selv medbringe strøelse, ligesom man skal muge efter sig. Det koster 500 kr. hvis man forlader en boks, der ikke er pænt ryddet.

Hestemøg m.m. kan aflæsses på anvist plads.

Hvis der ønskes fold til HINGSTE, vil vi søge at tildele fold uden direkte nabo.…husk derfor at oplyse, hvis du tilmelder en hingst og ønsker fold.

Cafeteria er på pladsen mens der rides.

ALLE deltagere skal være villige til at påtage sig en tildelt tjans på dagen – der vil naturligvis blive taget hensyn til hvornår man skal ride. Man kan komme til at være hjælper enten FØR, EFTER eller INDIMELLEM man selv skal ride – er dette ikke OK, skal man ikke tilmelde sig.

Se derfor efter medhjælperfortegnelsen, som kommer i forbindelse med programmet og vær klar til aftalt tid. Man skal selv finde en afløser, hvis man ikke kan varetage sin opgave – husk at melde det til Sine Rosenkrantz Lindegaard på 30 33 25 32 eller sinerosenkrantz@hotmail.com.

Man er velkommen til at stille spørgsmål pr. mail sinerosenkrantz@hotmail.com eller på tlf. 30 33 25 32.

Ændringer i tilmeldingen sendes til Nanna Nordbjerg, nnn@dandiag.dk

Tilmeldingen starter som anført og slutter når der er fyldt op – dog senest den 15.08.2015

På vegne af Thor
Sine Rosenkrantz Lindegaard

Organizer contact info

Islandshesteklubben Thor



Se arrangørklubberne på SPORTI

Randver
Thor
Skinfaxi

Meeting / starting place

Islandshestecentret Hedeland
Stærkendevej 226a
2640 Hedehusene
Danmark Show on map Navigate here