ASKA: Sport DRL

15 - 16 April 2023

ASKA inviterer til Sport DRL stævne d. 15.-16. april 2023 på Vilhelmsborg.

Info om stævnet:
Tilmeldingen åbner d. 20. februar kl. 20.00
Tilmeldingsfristen er d. 2. april kl. 22.00.

Stævnet har DRL status. Der rides efter gældende regler i ”FEIF Rules and Regulations” samt ”Regler for stævneridning i Danmark”. I henhold til de nye regler er det nu muligt at ride mere end en gangartsklasse og mere end en tøltklasse til samme stævne. Vi udbyder dog kun muligheden for at hver equipage rider to klasser (udover eventuelle finaler) til dette stævne. Det vil sige man enten har mulighed for at melde til i to tøltklasser, to gangartsklasser eller en af hver som vanligt. Vi har ikke mulighed for at tage hensyn i programmet til equipager der vælger at ride to tøltklasser eller to gangartsklasser.

Rytterlicens kræves: Stævnet kræver licens. Vær opmærksom på reglerne om rytterlicens der betyder, at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening. Læs mere om reglerne og hvordan du får licens.

Følgende klasser udbydes:
Sport A: (DRL) 5.1, 4.1, T.1, T.2
Sport B: (DRL) 5.2, 4.2, T.3, T.4
Sport D: 4.5, 4.3, T.8, T.5

Dommerteam:
Trine Winther
Fabian Schmidt
Melanie Schmidt
Tenna Lund
Annette Kaas
Kathrine Grøfte

Check-in:
Der vil være online check-in med undtagelse af en gruppe tilfældigt udvalgte ryttere, der skal tjekke ind ved fysisk fremmøde i sekretariatet for at forevise stævnepas eller hestepas samt gyldigt vaccinationskort. Har man eftertilmeldt skal man medbringe Tro- og loveerklæring ved Check-in. Alle andre har udfyldt den i forbindelse med tilmelding. Husk du skal være tjekket ind senest 1 time før, din klasse starter, ellers bliver du automatisk diskvalificeret.

Bane:
Ovalbanen er 250 meter. Det er muligt at prøve banen fredag aften, samt lørdag og søndag morgen. Tidspunkter fremgår af rytterbrevet. Opvarmning foregår på tilstødende baner. Indgangen til banen foregår via collecting ring.

Startlister, program og finaler:
Disse lægges online på ticker.dk i dagene op til stævnestart. Det er tiderne, der fremgår på ticker, der gælder! Der afvikles A-finaler i alle klasser, hvor der er mere end 5 deltagere og så længe tidsplanen tillader det. Der afvikles B-finaler i de klasser med flest ryttere, og hvis tidsplanen tillader det. Dette vil fremgå af programmet, som kan ses på Ticker, så hold dig opdateret jævnligt, da der kan komme ændringer op til en time før klassens start.

Pris for tilmelding:
Startgebyr pr. hest: 700 kr. 

Startgebyr er incl. fold og muligheden for at melde sig til, i op til to klasser (samt eventuelle finaler). Det vil sige at der er ikke er nogen klasser inkluderet i startgebyret, men klassegebyr kommer udover. ASKA medlemmer får 200 kr i rabat.  

Pris pr. klasse:
250 kr./pr. A-klasse
150 kr./pr. B-klasse
75 kr./pr. D-klasse

Adgangskrav til sport A:
T1. Junior 4,80 - Ungrytter 5,50 - Senior 5,90
T2. Junior 4,70 - Ungrytter 5,30 - Senior 5,70
4.1 Junior 5,00 - Ungrytter 5,50 - Senior 5,80
5.1 Junior 4,10 - Ungrytter 5,00 - Senior 5,45

Det er rytterens ansvar at have opnået karakterkravene til Sport A, og konstateres det efterfølgende, at de ikke er opfyldt, vil man blive diskvalificeret.

Fold:
Fold er inkluderet i startgebyret. Medbring selv hegnsmateriale. Strøm er påkrævet. Alle heste på fold står på ejer/rytters eget ansvar. Medbring selv hø/wrap. Foldområde beskrives nærmere i rytterbrevet, der sendes ud ugen op til stævnet.

Boks:
825 kr. for boks inkl. spåner for 1. døgn (24 timer) og tømning. 325 kr. for efterfølgende døgn. Hingste skal altid stå på boks.

Parkering:
Parkering foregår på den store parkeringsplads foroven af anlægget. Det er IKKE tilladt at køre ned til ovalbanen, og ej heller på græsset ved stien til banen. Respektér venligst dette.

Hjælpertjans:
Alle deltagere bliver en del af hjælperholdet. Man rydder selvfølgelig op efter sig selv, og vi har et fælles ansvar for, at vores områder er pæne og indbydende. Hjælperplan udsendes i ugen op til stævnet. Vil man være fri for en tjans, kan man frikøbe sig sin hjælpertjans for 250 kr. Udebliver man fra sin hjælpertjans, koster det 250 kr.

Hvis nogen har lyst til at hjælpe, selvom man ikke rider, så hører vi gerne fra jer. Vi tager imod al hjælp med kyshånd.

Café:
Det er muligt at købe mad og drikke på stævnepladsen.

Tilmelding:
Startgebyr mm. refunderes ikke ved framelding, medmindre dyrlægeerklæring kan fremvises.

Venteliste
Vi havde besluttet ikke at lave venteliste men grundet det store interesse for vores stævne, har vi besluttet at lave venteliste alligevel. Den åbner igen d. 21/2 kl 20.00. Ventelisten er bindende på lige fod med en ordinær tilmelding indtil du får tildelt en plads. Du får en mail via sporti hvis du bliver tildelt en plads. Bliver du ikke tildelt en plads senest d 12. april kl 23.59 bliver din tilmelding annulleret og du vil få dit beløb retur ekskl. sportigebyr efter stævnet er afviklet.   

Det vil derfor ikke være tilladt at sælge sin plads, uden forudgående aftale med os. Husk at give besked på mail aska.staevne@gmail.com.

Rettelser:
ALLE ændringer/rettelser/eftertilmeldinger skal sendes til aska.staevne@gmail.com, og efter d. 17. marts koster hver rettelse 200 kr. Der er så mange kommunikationsflader, og vi ønsker derfor, I kun bruger denne mail☺

Vaccinationer:
Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet. Hesten skal være vaccineret efter gældende regler, som i dette tilfælde er efter DRL regler, uanset hvilken klasse man rider. Vaccinationer der ikke opfylder reglerne for DRL afvises ved Tjek-in.

Link: Læs vaccine regler her. Benyt evt. Horsedoc’s vaccine beregner.

Musikønsker til A-klasser modtages kun ved at man skriver det på sedlen ved speaker sekretariatet senest 1 time før klassens start. Musikken skal være tilgængelig på Spotify.

Vi forbeholder os ret til at annullere stævnet ved for få deltagere. Vi afholder stævnet efter gældende retningslinjer ifht. myndighedernes anbefalinger og forbeholder os retten til at aflyse eller ændre formen, hvis det ikke er muligt at overholde gældende retningslinjer.

Løbende info omkring stævnet vil komme på Facebooksiden ASKA, ASKA Stævne og i Facebook-begivenheden. Rytterbrev sendes på mail ugen op til stævnet.

Vi glæder os til et par skønne dage sammen med jer.

Mvh. ASKA’s stævneudvalg

Organizer contact info

ASKA



Se arrangørklubben på SPORTI

ASKA

Meeting / starting place

Vilhelmsborg
Bedervej 101
8320 Mårslet
Danmark Show on map Navigate here