Fákur Stævne 2023

Saturday 30 September 2023

Vi glæder os til igen at kunne byde velkommen til det årlige FÁKUR stævne

I år bliver det den 30. september 2023

Stævnet afvikles efter gældende regler i FIPO med danske tilføjelser. Stævnet er et SPORT D stævne og tæller derfor ikke til WRL eller DRL ranglisterne.

Dommerholdet er:
- Karin Hassing
- Dorthe Rostock
- Stine J. Nielsen

Der rides på en 200 m ovalbane.

Der er mulighed for opvarmning i ridehus og på grusvej.

Der rides ikke finaler, men der vil være rosetter til max. 5 placeringer – alt efter klassens størrelse. Ved mindre end fire deltagere i en klasse, vil denne blive aflyst og de tilmeldte vil blive tilbudt at deltage i en anden klasse.

Der kan rides følgende klasser:
T8, T.5, T4, T3 og 3.3, 4.5, 4.3 4.2

I 3.3 rides der skridt, tølt/trav og galop.

Vi opfordrer alle til at stille op i en klasse passende til ekvipagens niveau. Har man klaret sig godt i en klasse til flere stævner, opfordrer vi til at man rykker en klasse op.

Juniorer/Ungrytter
Junior/Ungrytter vil rider sammen med seniorerne og på samme vilkår. Der vil særskilt blive kåret bedste juniorrytter og bedste ungrytter i hver klasse.

Startgebyr m.v.
Startgebyr: 250kr (men der er 100kr i rabat til Fákur medlemmer)
Pris pr. klasse 100kr

Deltagelse vil derfor enten koste:
For Fákur medlemmer: 250kr (hvis du rider 1 klasse) eller 350kr (hvis du rider 2 klasser)
For ikke medlemmer: 350kr (hvis du rider 1 klasse) eller 450kr (hvis du rider 2 klasser).

Det er muligt at opsætte stævnefold på området – medbring selv hegnsmateriale pris: 50kr
Folden skal afleveres ren, pæn og fri for lort ellers koster det 500kr. Medbring selv wrap til jeres heste.

Tilmelding
Tilmelding til stævnet sker via SPORTI og åbner:
05. august 2023 kl. 18:00 for Fákur medlemmer.
12. august 2023 kl. 18:00 for ikke-medlemmer.

Der er plads til max 45 deltagere efter først til mølle princippet. En rytter kan max. Deltage med to heste. Der oprettes venteliste til 10 ekvipager.

Sidste tilmelding fredag den 10. september 2023 kl. 18:00

Deltagerliste samt tidsplan vil kunne ses på Fákurs Facebook side ca. én uge før stævnet.

Startlister vil kunne ses på stævnepladsen senest en time før klassen begynder og på IceTicker. Volte kan ikke ændres efter den 10. september 2023 kl. 23:00

Framelding
I tilfælde af, at du bliver forhindret i at deltage, tilbagebetales tilmeldingsgebyret (minus 100kr i administrationsgebyr samt sportigebyr) så længe pladsen kan afsættes til en fra ventelisten (ventelisten har førsteret til ledige pladser) 
Er ventelisten tom, er du velkommen til at sælge pladsen til anden side.
Herefter refunderes tilmeldingsgebyr kun ved gyldig dyrlægeerklæring/lægeerklæring. 
Kontakt Fakur.dk@gmail.com

Framelding/Ændringer kan ske indtil 19. September kl 16.

Check-in
Check-in delvist online og delvist på pladsen.
Ekvipagen skal have tjekket ind senest 1 time før den første klasse man skal ride begynder, ellers bliver man automatisk diskvalificeret.

Ved check-in (ikke online) skal der fremvises gyldigt vaccinationsbevis for hesten eller stævnepas attesteret af dyrlægen.

Rytterlicens
Der kræves rytterlicens ved deltagelse i alle klasser.
Fakur køber licens til alle stævnedeltagere. Ryttere skal dog være medlem af DI eller en lokalklub under DI for at benytte sig af licensen.

Ride hjelm
Er obligatorisk overalt på og omkring pladsen, så snart rytter befinder sig til hest.

Fold/opstaldning
Vi har desværre ikke faciliteter til at kunne tilbyde fold/opstaldning til hingste.
Der vil blive anvist et område, hvor der kan etableres fold med medbragt hegnsmateriale. Brug hvide plastikpæle og medbring selv spande til vand.

Det er dit ansvar at folden er rengjort, når du tager afsted efter stævnet. Er en fold ikke renset, sendes en regning på 500,-

Stedet skal efterlades i samme stand, som da vi kom og det er vigtigt at vi hjælper hinanden med at rydde op.

Cafeteria
Der vil blive solgt toast, kage, slik og andre lækre ting fra cafeteriet. Så lad madpakken blive hjemme.

Hjælpere
Alle deltagere skal være villige til at påtage sig en opgave på dagen, så meld dig som: indpisker, ledvogter, dommersekretær eller oprydder. Arrangørerne vil herefter gøre deres bedste for at fordele opgaverne under hensyntagen til ønsker, og hvornår I skal ride.

Hunde
Er velkomne, men skal hele tiden holdes i snor – husk at opsamle evt. efterladenskaber!

Vi håber på godt ride vejr og glæder os til at se en masse glade ryttere og dejlige heste.

Hvis I har spørgsmål er i velkomne til at kontakte Fákur på mail: fakur.dk@gmail.com

Organizer contact info

Islandshesteforeningen Fákur



Se arrangørklubben på SPORTI

Fakur (DK)

Meeting / starting place

Egemosegård
Trevangsvej 156
3520 Farum
Danmark Show on map Navigate here