Hjælp / FAQ

Mest stillede spørgsmål

Hvor finder jeg Stambogskontorets ydelser?

Køb dit ejerskifte og andre ydelser her

Hvor skal jeg sende mit hestepas hen?

Du skal IKKE sende papirer til SPORTI. De skal sendes til:
Stambogskontoret
Bedervej 101
8320 Mårslet

Hvordan får jeg adgang til World Fengur?

Skriv til sekretariat@islandshest.dk. Herefter opretter DI's sekretariat din adgang og får systemet til at sende dig dine koder.

Hvordan ændrer jeg min rytterlicenstype?

Køb opgradering her.
Eller kontakt DI for ændring af type på 87475075 eller sekretariat@islandshest.dk.

---

Oplever du problemer med gennemførelse af din betaling?
Ring til Sune på +45 20 93 32 17 eller skriv til ham på sune@sporti.dk.

---

Jeg har spørgsmål vedrørende en tilmelding, medlemskab, licens eller ejerskifte

 

Jeg har spørgsmål vedrørende administration af et stævne, kursus, tur, kåring, løb, klub eller forening

 

---

Profil og login på SPORTI

En profil er et krav ved tilmelding til en aktivitet eller ved køb af billetter, men det er muligt at have et medlemskab af en klub/forening uden at have en profil.

Hvorfor skal jeg oprette en profil?

Det er for at vi har en gyldig e-mail adresse vi kan sende en kvittering til. Og for at undgå at vores tilmeldingssystem bliver misbrugt.

Hvordan opretter jeg en profil?

Klik på Opret profil i den blå bjælke øverst på www.sporti.dk. Udfyld som minimum navn, e-mail og adgakgskode. Øvrige oplysninger er valgfrie, men udfylder du dem, så husker systemet dem, når du skal udfylde en tilmeldingsformular fremover.

Herefter sender systemet dig en bekræftelsesmail, hvor du skal klikke på linket for at godkende oprettelsen. Det sikrer at vi ved at din e-mail virker og at du kan modtage mails fra SPORTI.

Jeg modtager ikke en bekræftelsesmail efter jeg har oprettet min profil?

Du kan med fordel tilføje info@sporti.dk og/eller @sporti.dk til listen over dine kontaktpersoner (specielt hvis du har en hotmail-adresse) for at sikre at mails fra SPORTI bliver leveret til dig. Det kan være at mailen havner i folder for uønsket mail eller spam-folder.

Skal jeg oprette en profil for alle jeg skal tilmelde?

Nej. Tilmeldingsformularen udfyldes som standard med dine profiloplysninger. Skal du ikke selv tilmeldes, kan du overskrive disse oplysninger. Klik på Gem i bunden af formularen for at tilføje flere personer. Klik på Gem og Betal når alle er tilføjet og du er klar til at betale.

Jeg kan ikke huske min adgangskode til min profil

Klik på Logind i den blå bjælke øverst på www.sporti.dk. Klik herefter på Glemt adgangskode og udfyld med din e-mail inden du trykker Send ny adgangskode. Du vil modtage en mail med en tilfældig kode. Koden kan ændres når du er logget ind ved at klikke på Rediger profil.

Bliver min e-mail misbrugt til at sende uopfordrede mails?

Nej. SPORTI sender ikke mails fra annoncører eller os selv til den oplyste mail. Hvis du tilmelder dig et løb kan arrangøren sende dig oplysninger om arrangementet via vores system. 

 

Jeg har spørgsmål til en tilmelding

Hvordan tilføjer jeg manglende data på min tilmelding?

Send en mail til arrangøren med de data du gerne vil have tilføjet. Du finder arrangørens kontaktinformationer på arrangements informationsside på www.sporti.dk.

Hvordan ændrer jeg min tilmelding?

Send en mail til arrangøren med de data du gerne vil have ændret. Du finder arrangørens kontaktinformationer på arrangements informationsside på www.sporti.dk.

Hvordan overdrager jeg min tilmelding til en anden person?

Det er forskelligt fra arrangement til arrangement om det er muligt at overdrage en tilmelding til en anden person. Hvis det er muligt skal du sende en mail til arrangøren med oplysninger på den nye person. Du finder arrangørens kontaktinformationer på arrangements informationsside på www.sporti.dk.

Kan jeg få mine penge tilbage hvis jeg ikke kan deltage alligevel?

I henhold til Forbrugeraftaleloven er køb af rekreative fritidsaktiviteter, herunder underholdnings-, idræts- og lignende kulturbegivenheder ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Nogle arrangører tilbyder delvis refundering, men der er forskellige regler fra arrangement til arrangement. Nogle arrangører tilbyder, at du kan sælge pladsen til anden side.

Hvorfor siger systemet at der er en ugyldig kombination af oplysninger ved tilmelding til et arrangement med medlemskontrol?

Systemet kontrollere navn, fødselsdato og email ifm. en tilmelding med medlemskontrol, så oplysninger i tilmeldingen skal være magen til oplysninger i klubben. Hyppigste udfordring er ved mellemnavne, hvor det har betydning om mellemnavnet er tilføjet i feltet til fornavnet eller i feltet til efternavnet.

Hvor finder jeg min kvittering?

Efter et køb bliver kvittering for køb sendt til din email. Modtager du ikke en kvittering er dit køb ikke gennemført. Har du en profil, så bliver kvitteringen også gemt i profilen. Mangler du en kvittering, så er du velkommen til at skrive til os på info@sporti.dk.

Hvor lang er ventelisten til det stævne jeg er tilmeldt?

Ventelisten kan kun ses af arrangøren og det er arrangøren af stævnet du skal kontakte omkring ventelisten.

Hvor finder jeg resultaterne fra et stævne?

På stævnets side på SPORTI findes der et link til resultatlisten, på samme sted som du ser deltagerlisten.

 

Jeg har spørgsmål vedrørende medlemskab af en klub/forening

Jeg er medlem af en klub - hvad er min adgangskode til profilen?

Når du er medlem af en klub får du ikke automatisk en profil på SPORTI, men det kan du vælge i forbindelse med oprettelse af medlemskabet. Har du en profil, så kan du bestille en ny adgangskode under Logind og Glemt adgangskode: www.sporti.dk/newpassword 

Hvordan ændrer jeg mine kontaktoplysninger i klubben?

Skriv til klubben via Kontaktinfo i menuen i venstre side, når du står på klubbens side på SPORTI.

Hvorfor ændrer mine kontaktoplysninger i klubben sig ikke, når jeg opdaterer min profil?

Der er p.t. ikke en sammenhæng mellem profiler og medlemskaber/tilmeldinger. Du skal derfor også skrive til klubben, hvis du skal have opdateret dine oplysninger.

Hvordan betaler jeg mit kontingent?

Er du et helt nyt medlem kan du betale ved at klikke på Indmeldelse. Er du eksisterende medlem modtager du en opkrævning på mail. Samme opkrævning vises også i din profil, hvis du har en profil. Har du ikke modtaget en opkrævning kan du kontakte klubben via Kontaktinfo i menuen i venstre side.

Hvordan ændrer jeg min medlemskabstype?

Kontakt klubben via Kontaktinfo i menuen i venstre side. Send info på nye medlemmer (navn, køn, fødselsdato som minimum) hvis der skal tilføjes flere medlemmer til dit medlemskab.

Hvordan melder jeg mig ud?

Du kan skrive til klubben via Kontaktinfo i menuen i venstre side.

Hvad er mit medlemsnummer?

Ved indmeldelse i klubben har du modtaget en bekræftelse fra SPORTI hvor dit medlemsnummer fremgår. Hvis du har en profil på SPORTI kan du også se dine medlemskaber og medlemsnumre der - klik på Rediger profil samt fanen Medlemskaber.

 

Jeg har spørgsmål vedrørende rytterlicens til Dansk Islandhesteforening

Hvorfor kan jeg ikke få lov til at ændre min rytterlicenstype?

Hvis du har haft rytterlicens sidste år, så fortsætter den type licens i dette år. Du kan ikke selv ændre licenstypen og skal derfor give besked til DI's sekretariat på sekretariat@islandshest.dk. Herefter sender de dig en ny opkrævning. 

Kan jeg opgradere min rytterlicens fra fx D til BC?

Ja. Du kan købe en opgradering her. Vær dog opmærksom på at sekretariatet manuelt skal ændre din licenstype efter købet og at ændringen ikke træder i kraft med det samme.

 

Jeg har spørgsmål vedrørende ejerskifte og andre ydelser fra Stambogskontoret

 

Jeg har spørgsmål vedrørende administration af et stævne, kursus, tur, kåring, løb, klub eller forening

Hvordan opretter jeg er arrangement på SPORTI?

Send en udfyld tjekliste til info@sporti.dk, hvorefter vi opretter arrangementet for dig og sender et link tilbage. Herefter kan du godkendte teksten og opsætning af formularen inden tilmeldingen åbner på det angivne tidspunkt. Du kan downloade oprettelsestjeklisterne her: Tjeklister.

Hvordan laver jeg en ændring til info-teksten eller til formularen på mit arrangement?

Send en mail til info@sporti.dk og så laver vi de ønskede ænddringer. Du behøver ikke sende en ny tjekliste - det er nok at beskrive hvad du ønsker at få ændret.

Hvordan annullerer jeg en tilmelding?

Klik på deltagerlisten og marker den eller de deltagere der skal annulleres. Vælg herefter Annullér tilmelding i den menu der kommer frem i bunden af siden. Du kan også klikke på navnet på en deltager og så vælge Annullér tilmelding i bunden af formularen.

Hvordan refunderer jeg penge til en deltager?

Send en mail til info@sporti.dk med besked om, hvor mange penge der skal refunderes til hver deltager du vil sende penge retur til. Skal deres tilmelding annulleres bedes du gøre dette inden du skriver til os - så kommer vi ikke til at refundere til den forkerte person. Du skal også skrive til os hvis det kun er en delmængde af en tilmelding der skal refunderes for eksempel en boks, en sandwich eller lignende.

Hvorfor har SPORTI ikke refunderet til dem på ventelisten eller de annullerede tilmeldinger?

Penge bliver kun refunderet hvis SPORTI får besked fra arrangøren!
Der findes forskellige regler og procedurer for refunderinger som gør det umuligt at gøre det automatisk. Nogle tager fx. et gebyr for refunderinger. 

Jeg har spørgsmål vedrørende administration af en klub/forening

 

Hvordan sender jeg kontingentopkrævninger ud?

Vi tilbyder alle kunder, at vi sender opkrævninger ud for jer! Så bliver det ikke meget lettere at være administrator. Vi skal blot have besked om udsendelsesdato, betalingsfrist, dato for eventuelle påmindelser samt eventuelle ændringer af priser.

 

 

Ris/Ros/Andre spørgsmål

Har du spørgsmål til brugen af SPORTI er du velkommen til at sende os dine spørgsmål på info@sporti.dk eller ringe og ligge en besked på +45 2071 7384 – så vender vi tilbage hurtigst muligt.