ASKA: Østjysk Mesterskab DRL Gæðingakeppni 2024

13. - 14. april 2024

80 tilmeldte

ASKA inviterer til Østjysk Mesterskab i Gædingakeppni på Vilhelmsborg d. 13.-14. april 2024 kl. 8-17.

Stævnet er et Gædingakeppni stævne og afholdes som DRL.

Tilmeldingen åbner d. 11. marts kl. 20.00 for ASKA medlemmer og d. 13. marts kl. 20.00 for øvrige.

Tilmeldingsfristen er d. 1. april kl. 22.00.

Regler:
Der rides efter gældende udstyrsregler i  "FEIF Rules and Regulations" , Regler for stævneridning i Danmark samt LH regler for gæðingakeppni. .Er du nysgerrig på, hvordan stævner under Dansk Islandshest foregår, så læs mere om Stævneregler her.

Rytterlicens:
Vær opmærksom på reglerne for Rytterlicens, der betyder, at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening. Stævnet kræver BC licens, fraset C1 + C-flok(GDV) og Gæðingatölt der kun kræver D-licens.

Vi tilbyder følgende klasser:

  • A-flokk(GDA) (5-gængere)
  • B-flokk(GDB) (4-gængere)
  • C-flokk(GDV) – let klasse (ikke DRL) Her vises skridt, galop og enten tølt eller trav
  • C1-flokk (Ikke DRL) - let klasse. Her vises skridt, tølt og trav
  • Ungdoms-flokk (GDY-B) (18-21 år) i sin vanlige form for firegængere
  • Ungdoms-flokk (GDY-A) (18-21 år). Afvikles som A-flokk blot for ungdomsryttere
  • Teenage-flokk(GDT) (14- 17 år)
  • Børne-flokk(GDC) (til og med det år du fylder 13 år)
  • Gæðingatølt Adults (tillægsklasse med begrænsede pladser, ingen finale)

Dommerteam:
Kristiane Bruun
Cecilie Langvad
Hildur Sigmarsdóttir
Line Kaae Hansen
Tanja Jordan

Check-in:
Der vil være online check-in med undtagelse af en gruppe tilfældigt udvalgte ryttere, der skal tjekke ind ved fysisk fremmøde i sekretariatet for at forevise stævnepas eller hestepas samt gyldigt vaccinationskort. Har man eftertilmeldt, skal man medbringe Tro- og loveerklæring ved Check-in. Alle andre har udfyldt den i forbindelse med tilmelding. Husk du skal være tjekket ind senest en time før, din klasse starter, ellers bliver du automatisk diskvalificeret.

Vaccinationer:
Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet. Hesten skal være vaccineret efter gældende regler, Læs vaccine regler her.

Bane:
Banen er 250 meter med tilstødende passpor. Derfor skal der forlades banen for at afvikle pas i A-flok. Det er muligt at prøve banen fredag aften, samt lørdag og søndag morgen. Tidspunkter fremgår af rytterbrevet, der sendes på mail i ugen op til stævnet. Opvarmning foregår på tilstødende baner. Indgangen til banen foregår via collectingring.

Startlister, program og finaler:
Disse lægges online på Ticker i dagene op til stævnestart. Det er tiderne, der fremgår på Ticker, der gælder! Der afvikles A-finaler i klasser, hvor der er mere end 8 deltagere og hvis tidsplanen tillader det. Der afvikles B-finaler, hvis tidsplanen tillader det. Dette vil fremgå af programmet, som kan ses på Ticker, så hold dig opdateret jævnligt, da der kan komme ændringer op til en time før klassens start. 

Fold:
Fold er inkluderet i startgebyret. Medbring selv hegnsmateriale. Strøm og navn er påkrævet. Alle heste på fold står på ejer/rytters eget ansvar. Medbring selv hø/wrap og spand til vand. Foldområde beskrives nærmere i rytterbrevet. Det er kun dem, der har købt boks, der kan sadle op indenfor.

Boks:
750 kr. for boks inkl. 2 pakker Easy-strø og udmugning. Hingste skal altid stå på boks. Medbring selv wrap og spand til vand. Det er permanente bokse, men der er ikke vandkopper i boksene. Det er ikke tilladt at have mere end 1 hest opstaldet i hver boks.

Parkering:
Parkering foregår på den store parkeringsplads foroven af anlægget. Det er IKKE tilladt at køre ned til ovalbanen, og ej heller på græsset ved stien til banen. Respektér venligst dette. Kontakt os hvis du har behov for Handicapparkering. 

Hjælpertjans:
Alle får en hjælpertjans, men kan du af den ene eller anden årsag ikke tilbyde din hjælp under stævnet, kan du frikøbe dig hjælpertjans for 250 kr. ved tilmelding. Vi forventer at alle deltager aktivt I at alle rydder op efter sig selv om hjælper med at holde området pænt og indbydende.

Hvis nogen har lyst til at hjælpe, selvom man ikke rider, så hører vi gerne fra jer. Vi tager imod al hjælp med kyshånd.

Café:
Det er muligt at købe mad og drikke på stævnepladsen i vores dejlige café.

Priser:

  • 545 kr. ekskl. Sporti gebyr for ASKA medlemmer
  • 745 kr. ekskl. Sporti gebyr for IKKE medlemmer
  • 200 kr. i tillæg til Startgebyret for Gæðingatölt Adults
  • 200 kr. for ændringer/eftertilmelding/videresalg af start efter tilmeldingsfristen
  • 750 kr. for boks fredag-søndag inkl. 2 pakker Easystrø og udmugning

Tilmelding, framelding og venteliste:
Tilmelding for ASKA medlemmer d. 11. marts kl. 20.00. Ordinær tilmelding d. 13. marts kl. 20.00.

Der er begrænset antal pladser, der fordeles efter først til mølle princippet. Pladsfordelingen i klasserne er afhængig af tidsplanen. Antal ledige pladser der fremgår af sporti vil derfor være vejledende og kan ændre sig løbende, så hvis man vil være sikret en plads, anbefaler vi, at man får meldt sig til.

Bemærk at en tilmelding på ventelisten er bindende tilsvarende en ordinær tilmelding.

Hvis man ikke har hørt noget senest d. 9. april 2024 kl 23.59, refunderes pengene eksklusiv sporti gebyr efter stævnet er afholdt. Vi gør ALT, hvad vi kan for at få alle med, så vær tålmodig. Vi gør vores bedste for at svare hurtigt på alle jeres henvendelser.

Alle henvendelser omkring ventelister og tilmelding SKAL stilles til aska.staevne@gmail.com. Vi kan ikke besvare spørgsmål via Messenger.

Framelding: Vi refunderer desværre ikke startgebyr uanset årsag til framelding. Det er tilladt at sælge sin plads, såfremt sekretariatet ikke kan tildele din plads til en fra ventelisten. Det er ikke tilladt at sælge sin plads, uden vores samtykke, så kontakt os på mailen hvis du er nødsaget til at melde fra.

Rettelser:
ALLE ændringer/rettelser/eftertilmeldinger skal sendes til aska.staevne@gmail.com, og efter sidste tilmelding d. 1. april  kl. 22.00 koster hver rettelse 200 kr. Der er så mange kommunikationsflader, og vi ønsker derfor, I kun kontakter os pr. mail☺

Musikønsker udfyldes ved tilmelding. Musikken skal være tilgængelig på Spotify.

Har du behov for camping, så kontakt os på mail.

Vi forbeholder os ret til at annullere stævnet ved for få deltagere. Vi afholder stævnet efter gældende retningslinjer ifht. myndighedernes anbefalinger og forbeholder os retten til at aflyse eller ændre formen, hvis det ikke er muligt at overholde gældende retningslinjer.

Løbende info omkring stævnet vil komme på Facebooksiden ASKA, ASKA Stævne og i Facebook-begivenheden. Husk at holde øje med rytterbrevet, der sendes på mail i ugen op til stævnet.

Vi glæder os til at starte forårets stævnesæson sammen med jer.

Mvh. ASKA’s stævneudvalg

Arrangørens kontaktinfo

ASKA



Se arrangørklubben på SPORTI

ASKA

Mødested/startsted

Vilhelmsborg
Bedervej 101
8320 Mårslet
Danmark Vis på kort Navigér hertil