Gandur Klubmesterskab DRL

7. - 8. september 2024

47 tilmeldte

Gandur inviterer til Klubmesterskab 7-8 September 2024 på Vores baneanlæg i Skærup.

Vi glæder os til en fantastisk weekend sammen med klubbens hyggelige stævneryttere + familie, venner og publikum, hvor der skal dystes om en masse flotte sponsor præmier, rosetter mm.

Info om stævnet:
Tilmeldingen åbner d. 1.7. kl. 20.00 for medlemmer af Gandur og for ikke medlemmer d. 10.7 kl. 20.00

Tilmeldingsfristen er d. 1.8 kl. 20.00

Tilkøb vil være åben frem til d. 20.8 kl. 20.00 eller så længe ”lager haves”

Stævnet har DRL. status. Der rides efter gældende regler i ”FEIF Rules and Regulations” samt ”Regler for stævneridning i Danmark”. Det er muligt, at ride mere end en gangarts klasse og mere end en tølt klasse til samme stævne. Det vil sige man har mulighed for at melde til i to tølt klasser og to gangarts klasser. Vi har dog ikke mulighed for, at tage hensyn i programmet eller hjælper planen til equipager der vælger at ride 3 – 4 klasser i alt. Samt vi gør opmærksom på at der er regler for hvor mange gange hesten må stilles til start på en dag, ud fra hvor gammel hesten er.

Rytterlicens kræves: Stævnet kræver licens. Vær opmærksom på reglerne om rytterlicens der betyder, at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening. Læs mere om reglerne og hvordan du får licens.

Følgende klasser udbydes:
Sport A: (DRL) 5.1, 4.1, T.1, T.2
Sport B: (DRL) 5.2, 4.2, T.3, T.4
Sport D: 3 gang, 4.5, 4.3, 5.3,T.8, T.7, T.5

Dommer team:
- Ole Olsdal (National)
- Berit Ertmann (Lokalklub)
- Annette Kaas (National)
- Bente Krüger (Lokalklub)
- Tanja Hagensen (Lokalklub)
- Kit Krogsgaard (National)

Check-in:
Der vil være online check-in med undtagelse af en gruppe tilfældigt udvalgte ryttere, der skal tjekke ind ved fysisk fremmøde i sekretariatet for at forevise stævnepas eller hestepas samt gyldigt vaccinationskort. Har man efter tilmeldt skal man medbringe Tro- og love erklæring ved Check-in. Alle andre godkender automatisk tro og love erklæring ved at gennemføre deres stævnetilmelding. Husk du skal være tjekket ind senest 1 time før, din første klasse starter, ellers bliver du automatisk diskvalificeret fra hele stævnet. Vi gør opmærksom på at der kan laves stikprøvekontrol af hestens sundhedstilstand, hestepas og vacc. Under hele stævnet.

Bane og opvarmning:
Ovalbanen er 250 meter. Det er muligt at prøve banen fredag aften. Tidspunkter mm, vil fremgå af den mail vi sender ud ugen op til stævnet. Opvarmning foregår på dressur bane og nærliggende veje. Der vil være opsat skilte, hvor der er anvist hvor man må færdes til hest og i hvilket tempo, samt vi vil informere her om til ryttermøde lørdag morgen.

Startlister, program og finaler:
Startlister lægges online på ticker.dk i dagene op til stævnestart. Det er tiderne, der fremgår på ticker, der gælder! Der afvikles A-finaler i alle klasser med flere end 7 deltager. Der afvikles B-finaler og særskilt junior/ ung finaler hvis tidsplan og Deltagerliste tillader det. Antal af finaler kan derfor skifte hen mod stævne start, da der både kan komme til/ frameldinger samt ændringer lige op til. Dette vil fremgå af programmet, som ligeledes kan ses på Ticker. Hold dig opdateret jævnligt, da der kan komme ændringer op til en time før en klassens start.

Pris for tilmelding:

  • Startgebyr 1 - 2 klasser pr. equipage, incl. fold: 700 kr.
  • Startgebyr 3 - 4 klasser pr. equipage, incl. fold: 950 kr.
  • Hvis IKKE du er medlem af Gandur betales der ved tilmelding et Gæste medlems gebyr på 200 kr. som er svarende til et års medlemskab af klubben.

Adgangskrav til sport A:
T1. Junior 4,80 - Ungrytter 5,50 - Senior 5,90
T2. Junior 4,70 - Ungrytter 5,30 - Senior 5,70
4.1 Junior 5,00 - Ungrytter 5,50 - Senior 5,80
5.1 Junior 4,10 - Ungrytter 5,00 - Senior 5,45

Det er rytterens eget ansvar at have opnået karakterkravene til Sport A, og konstateres det efterfølgende, at de ikke er opfyldt, vil man blive diskvalificeret.

Fold:
Medbring selv hegnsmateriale og strømboks da dette er påkrævet. Alle heste på fold står på ejer/rytters eget ansvar. (Hingste må ikke stå på fold) Fold området beskrives nærmere i mail, der sendes ud ugen op til stævnet. Samt der er opsat skilte når i ankommer til stævne pladsen.

Boks:
20 stk. til rådighed – først til mølle.
Pris 300 kr. for boks fredag til søndag – Medbring selv strøelse (Hingste skal altid stå på boks.) Husk at muge ud, ellers fremsendes regning på 1000 kr.

Medbring selv hø/wrap, foder, vandspand mm. Til din hest.

Camping:
Det er muligt at campere på stævnepladsen pris pr. enhed, uden strøm fredag til søndag 50 kr. - Med strøm 150,- (Kun 6 pladser med strøm)

Parkering:
Der vil være opsat skilte med parkering både ifht. Publikum, og ryttere. Respektér venligst dette. Samt der på Gandurs FB. Vil ligge et kort over stævnepladsen – dette kort vedhæftes også i den info mail rytterne får ugen op til stævnet.

Hjælper tjans:
Alle deltagere bliver en del af hjælperholdet i form af dommersekretær, ledvogter, bånd farver., pølle opsamler, cafe eller andet. Man rydder selvfølgelig op efter sig selv, og vi har et fælles ansvar for, at vores områder er pæne og indbydende. Hjælperplan udsendes i ugen op til stævnet, samt lægges op på vores fb. side.

Hvis du eller andre du kender har lyst til at hjælpe ekstra. Så hører vi gerne fra dig/ jer på telefon eller sms - Stine på 22587117. Vi tager imod al hjælp med kyshånd. Det kan være at bage kage til vores cafe, hjælpe med banen, sætte telt op/ tage ned, stå i cafe, side sekretær eller noget helt andet..

Café:
Det er muligt at købe mad og drikke under hele stævnet, i vores Café på stævnepladsen og vi har som altid et lækkert udvalg af koldt, varmt, sundt og sødt. Samt det vil være muligt via. Tilkøb frem til d. 20.8 kl. 20.00 at tilkøbe billetter til Pizza hygge lørdag aften. - Pris for Pizza voksen - 90 kr. og 70 kr. for børn under 12 år. 

  • Det er muligt at købe Drikkevare i vore cafe lørdag aften til pizza hygge.
  • Gandur vil være vært ved kaffe, te og kage i forbindelse med aftenskaffe lørdag aften.
  • Vi håber at så mange som muligt vil deltage Lørdag aften. ”Det er her sammenhold og relationer opstår og holdes ved lige.”

Framelding:
Startgebyr mm. refunderes ikke ved framelding, medmindre dyrlægeerklæring eller lægeerklæring kan fremvises forud for stævnestart.

Læge erklæring eller dyrlæge erklæring sendes på mail til Camilla Kongsted camillakongsted@gmail.com

Venteliste:
Max. 10 på venteliste. Du betaler fuldt start gebyr mm. For at stå på listen. Får du ikke plads, refundere vi pengene via. Sporti, lige op til stævne start.

OBS!! - Det er ikke være tilladt at sælge sin plads uanset årsag.

Rettelser:
ALLE ændringer/ rettelser skal ske via tilkøb her på SPORTI husk at sende mail til camillakongsted@gmail.com med info om hvad der skal ændres fra og til.

  • Hver rettelse/ ændring koster 100 kr.
  • Det er muligt at lave ændringer frem til d. 20.8 kl. 20.00 her efter modtager vi udelukkende afbud.

Ved spørgsmål kan man skrive til Camilla Kongsted på mail camillakongsted@gmail.comOBS! Ændringen er dog ikke gyldig før du har gennemført din betaling under tilkøb og skrevet i kommentar hvad der skal ændres/ rettes.

Vaccinationer:
Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet. Hesten skal være vaccineret efter gældende regler, som i dette tilfælde er efter DRL regler, uanset hvilken klasse man rider. Vaccinationer der ikke opfylder reglerne for DRL afvises ved Tjek-in.

Link: Læs vaccine regler her. Benyt evt. Horsedoc’s vaccine beregner.

Info:
Vi forbeholder os retten til at annullere stævnet ved for få deltagere. Vi afholder stævnet efter gældende retningslinjer ifht. Myndighedernes anbefalinger og forbeholder os retten til at aflyse eller ændre formen, hvis det ikke er muligt at overholde gældende retningslinjer eller opnå ønsket deltager antal.

Min. 40 deltager – Max 60 deltager – Max 10 på venteliste.

Løbende info omkring stævnet vil komme på vores fb. Side ”Lokalklubben Gandur” samt der sendes info mail ud til alle deltagere ugen op til stævnet.

Ved ankomst inden for de anviste tidspunkter som vil fremgå i info mail ugen op til stævnet. Vil der være folk på pladsen til at guide jer rundt til parkering, bokse, folde, camping mm. Er du derfor ny i klubben, starter dit første stævne eller ved du at du har brug for en guide så anbefaler vi, at du kommer i de anviste tidsrum fredag aften eller lørdag morgen.

Ved spørgsmål der opstår på pladsen er man altid velkommen til at henvende sig i sekretariatet, så vil vi naturligvis forsøge at hjælpe jer.

Vi glæder os til et par skønne, sjove og hyggelige dage sammen med jer og ikke mindst jeres heste.

Mvh. Gandur´s aktivitetsudvalg

Arrangørens kontaktinfo

Gandur



Se arrangørklubben på SPORTI

Gandur

Mødested/startsted

Gandur banen
Damkærvej 4
7080 Børkop
Danmark Vis på kort Navigér hertil