Rytterne af Sletten: Vikingetræf 2024

19. - 28. juli 2024

63 tilmeldte

Welcome to Sletten 2024

Dear Foreign riders please send us an email at rytterneafsletten@gmail.com for information in English and sign up.


Kære medlemmer!

Foreningen Rytterne af Sletten inviterer igen i år, sammen med Sletten Vikings, til vikingetræf i uge 30. Vi håber, at i vil være med til endnu en uforglemmelig ferieoplevelse - som altid spækket med masser af hyggeligt samvær, vidensdeling, workshops og festligheder. Vikingetræffet vil igen i år være et træf kun for vikinger og er derfor ikke åbent for publikum, så skynd jer, at sikre jer en plads til sommerens allerhyggeligste vikingetræf!

Praktisk info:
Sletten byder på den skønneste natur, nær søen, hvor man kan bade og vi har adgang til faciliteter, såsom toilet og bad, stikkontakter, brænde mv.

Hestene går på et areal nær lejren. Vi opsætter hver især vores egne separate folde og der skal være strøm på alle hegn! Der er plads nok til at lave større folde. Vi passer selv vores heste i løbet af ugen, men har tidligere haft gode erfaringer med at organisere en foderordning, så alle heste bliver fodret samtidig. Medbring selv alt hvad du skal bruge af hegnsmateriale + strømgiver, vandspande, foder, greb, mv. Husk at foldene skal renses fuldstændigt inden man forlader pladsen. 

Wraphø kan tilkøbes ved tilmelding.

Det vil være muligt at parkere hestetrailere ved foldene til opbevaring af grej, krybbefoder, mv. Vi opfordrer til at man så vidt muligt skifter til ridetøj i traileren, hvis man ikke ønsker at ride i vikingetøj.

Foreningen forholder sig til gældende lovgivning og sørger for deltagerliste til registrering i CHR, om dette kræves.

Krav og retningslinjer:
Da det er et vikingetræf vi afholder, opfordrer vi til at alle gør sig ekstra meget umage med at holde lejrene autentiske, fri for dåser og andre moderne atifakter.

Det er tilladt at køre biler ind i lejrområdet fra træffet åbner fredag d. 19/7-24 indtil solnedgang mandag d. 22/7-24 og igen på træffets sidste dag søndag d. 28/7-24.

Gæster med gyldig dagsbillet er velkomne, dog er vikingetøj et krav.

Vær opmærksom på, at det er et krav, at alle heste, der deltager på træffet, skal være basisvaccineret og herefter som minimum vaccineret årligt. Pas skal fremvises ved indtjek.

Hunde er velkomne, men skal holdes i snor hele tiden.

Aktiviteter:
Vi vil gerne koordinere og arrangere forskellige heste- og vikingrelaterede workshops og vidensdeling. Vi opfordrer derfor alle vores medlemmer til at komme med forslag, ønsker og frem for alt, endelig at byde ind, hvis du lyst til at afholde en workshop eller lign. Vi ved, at der er mange af jer, der har masser af viden om heste og -udstyr fra vikingetiden, men også mange, der er dygtige til at fortælle sagaer, lege vikingelege, lave bålmad, nålebinde, plantefarve, smede, snitte mm. Så kom endelig på banen og del ud af jeres viden og skriv det i kommentarfeltet ved tilmeldingen, så vi kan koordinere det.

Kun medlemmer af foreningens har mulighed for at medbringe hest /-e, hvis man ønsker det. Der er et fantastisk rideterræn i området og rig mulighed for at ride ture, både alene og sammen med andre. Vi vil forsøge at arrangere nogle guidede rideture. Derudover vil de, der ønsker det, i år kunne indgå i et samarbejde til hest, med krigerne bl.a. omkring sikkerheden ved deres træning /kampe, men også som kurerer i slagene osv. 

Hvis nogen har brug for et lille afbræk fra vikingelivet kan Sletten byde på rigtig mange andre aktiviteter i området: Se nærmere her på https://friluftscentersletten.dk/aktiviteter/

Rytterbaren:
Som aftalt på vores generalforsamling, vil Rytterne af Sletten etablere en Rytterbar, for at genere penge til foreningen. Alle medlemmer over 18 år kan bidrage med barvagter, hvis man har lyst. Yderligere information om baren og koordination af vagter følger.

Rytterfest:
Vi afholder traditionen tro vores årlige rytterfest i bedste vikingestil, med fællesspisning, lidt snaps (alle er velkomne til at medbringe deres bedste bryg) og der bliver måske ovenikøbet spillet op til dans.

Så støv de fineste vikingeklæder af og kom med til fest!
OBS! Kun fællesspisning kræver tilmelding, alle er velkomne til at deltage i festen. Vi tager forbehold evt. aflysning af fællesspisning, ved for få tilmeldte.

Tilmelding:
Alle tilmeldinger til “hestelejrene” skal ske via sporti.
Medlemmer kan tilmelde lejrdeltagere, der ikke er medlem af foreningen (både børn og voksne). Link til indmeldelse eller fornyelse af medlemskab: https://www.sporti.dk/club.php?id=223

Kun medlemmer af foreningen kan tilmelde sig med hest /-e, men det er selvfølgelig frivilligt, om man vil deltage med hest. 
Sidste frist for tilmelding er d. 1. maj 2024. Tilmeldingen er bindende efter d. 1. juni 2024, man har dog mulighed for at sælge sin plads efter godkendelse af arrangørerne.

Angiv teltstørrelse (ca. antal kvm) i feltet ved tilmeldingen og koordiner med din lejr, så kun en deltager fra hver lejr opgiver antal kvm. på fælles oversejl.

Priser mm.:
Pris pr. voksen for 10 dage (19/7 – 28/7):                                                1000 kr.
Pris pr. voksen for 1 hel uge (21-22/7 – 28/7):                                           750 kr. 
Pris pr. voksen for 1/2 uge (21-22/7 – 25/7 ell. 25/7 – 28/7):                       450 kr.
Pris pr. barn (op til 13 år) uanset antal dage:                                             250 kr.
Pris pr. dagsbilletter til gæster (gælder en dag og en nat):                          150 kr.

Wraphø - Pris pr. hest uanset antal dage:                                                  160 kr.

Pris for fællesspisning voksen:                                                                  160 kr.
Pris for fællesspisning barn:                                                                        80 kr.

Vi glæder os til at se jer!

De bedste hilsner fra 
Rytterne af Slettens Bestyrelse 

 

Aflysning og ændringer:
Ændring af dato, ændring af lokation, delvis gennemførelse eller ændring i repertoiret er ikke at betragte som en aflysning. Aflysning dækker kun over, at træffet slet ikke gennemføres.

Vi afholder i hht myndighedernes anbefalinger og der tages forbehold for evt. aflysning  eller lignende, hvis det er i strid med gældende retningslinjer.

Kun arrangørerne er ansvarlig i tilfælde af aflysning og kan give tilladelse til, at tilmeldingen refunderes.

I så tilfælde refunderes tilmeldingens pris ved henvendelse til SPORTI på info@sporti.dk Omkostninger som, ekspeditions-, ordre- og gebyr fra Nets refunderes ikke.

Arrangørens kontaktinfo

Rytterne af Sletten



Se arrangørklubben på SPORTI

Rytterne af Sletten

Mødested/startsted

Vikingestykket
Bøgedalsvej
8680 Ry
Danmark Vis på kort Navigér hertil