Gandurs føl og ungheste bedømmelse 2025

Lørdag den 4. oktober 2025

Gandur invitere traditionen tro til føl og ungheste bedømmelse.

Vi har igen i år glæden af at præsentere William Flügge som er kåringsdommer. William har stor erfaring inden for kåring og har været med i mange år. William er FEIF dommer og derfor giver hans bedømmelse adgang til, at din hests karakter kommer til at stå i worldfengur som er en international database. Dog skal hesten være chippet hvis den skal kunne oprettes i WF.

Info om fremvisning:
Føl, 1, 2 og 3 års heste fremvises alle i Ride hus. Føllene vises sammen med deres mor. Vi anbefaler at de er håndterbare og grime vant af hensyn til dommeren, da dette letter bedømmelsen. Det forventes at 1, 2 og 3 års er opdraget så de kan trækkes med og kan stå nogenlunde stille når de bygnings bedømmes.

Fremvisning foregår ved at de først stilles op til bygnings bedømmelse og herefter vises løs i hallen, hvor de drives rundt, ejer / fremviser skal selv sørge for at drive sin hest / heste rundt og evt. selv skaffe sig en hjælper hvis dette ønskes.

Best in Breedning:
Føl/ ungheste bedømmelsen kan give adgang til ”Best in Breeding” D. 8.11.25, Hvis man opnår karakterkravet som i 2025 er 135 point for føl årgang 2025 og 125 point for ungheste 1 - 3 år. (årgang 2024 – 2022)

Sponsor/ præmier:
Alle deltagere med hest får en roset med hjem. Sponsoreret af Gandur, samt de der er heldige at kvalificere sig til BIB. også honoreres med en roset for kvalifikation der til. OBS – alle klasse vindere er automatisk videre til BIB også selv om karakterkravet, nævnt ovenfor ikke nødvendigvis er opnået.

Vi har igen, igen været heldige at få bedæknings præmier, gavekort, foder og gaver sponsoreret. Traditionen tro vil der naturligvis være amerikansk lotteri hvor vi har sat massere af de flotte sponsorpræmier på højkant til mange heldige vindere.

  • Lodder til amerikansk lotteri sælges på dagen.
  • Alle præmier skal afhentes inden arrangementet slutter – ellers ryger de i puljen til et andet arrangement sener på året.
  • Følg med på Gandurs fb. Side hvor vi op til d. 4.10 løbende vil reklamere for vores sponsore. Husk at like og dele opslagene. På den måde kan vi give igen til dem der giver til os. 1000 TAK.

Der vil være mulighed for, at stemme på det Hoppeføl og hingsteføl man bedst synes om. Og de 2 mest vindende føl årgang 2025 får en ekstra præmie med hjem.

Tilmelding, framelding, ændring:
Tilmeldingen åbner d. 20.8.25 kl. 20.00 for Gandur medlemmer og for ikke medlemmer d. 27.8.25 kl. 20.00

Tilmeldingen lukker d. 20.9.25 kl. 20.00

Publikum er meget velkommen til at komme og kigge hele dagen, dette er ganske gratis

  • Der vil være plads til 40 heste
  • Der oprettes venteliste som medtages hvis tidsplanen tillader det. For at komme på venteliste send mail til Stine Døssing staldjuhl@gmail.com
  • Vi forbeholder os retten til at aflyse arrangementet ved for få tilmeldte.
  • 25 heste tilmeldt for planlagt gennemførsel.
  • Tilmeldingsgebyr, boks mm. refunderes ikke ved framelding medmindre der fremvises gyldig dyrlægeerklæring el. lægeerklæring, forud for arrangementets start.
  • Det er ikke tilladt at sælge sin plads, boks, fold mm. Uanset årsag.
  • Skulle man af den ene eller anden årsag ønske at medbringe en anden hest end den tilmeldte, koster det 100 kr. pr ændring.
  • Afbud og evt. Ændringer skal ske til Nanna på mail: nannalearoland@gmail.com

Priser:

  • Startgebyr Gandur medlem 400 kr./ ikke medlem 500 kr.
  • Boks pris 250 kr. incl. Strøelse (max. 15 tilrådighed)
  • Fold pris 100 kr. Medbring selv hegns materiale og strøm – dette er påkrævet.

Praktiske oplysninger:

  • Det er IKKE tilladt at have hesten stående i trailer under arrangementet. Der skal benyttes fold eller boks. Dog med undtagelse hvis du har ”boks trailer” – man er velkommen til at deltage ”drive in” dog kan vi ikke tage hensyn/ forbehold til forsinkelser og andre opståede udfordringer på dagen.
  • Hingste fra 1 år (årgang 2024) og op efter skal stå på boks – eller deltage ”drive in”
  • ALLE heste skal tjekkes ind ved ankomst og der skal vises hestepas på 1, 2 og 3 års samt på føl hopper.
  • Alle heste skal være påbegyndt vaccinations program – føl 2025 er naturligvis undtaget.
  • ALLE bokse skal rengøres ved aflevering – Ellers opkræves der 1000,- for vores arbejde.
  • Syge heste / Besætninger bliver naturligvis hjemme.
  • Tidsplan og general info. mm. kommer ugen op til på Gandurs Fb. Gruppe og sendes på mail. Samt der sendes info mail ud til alle deltagere.
  • Alle deltager skal forvente at de kan blive tildelt en hjælper opgave. Det kan være som sekretær, pølle opsamler, ledvogter, osv.
  • Medbring evt. stol og varmt tøj da vi skal være i Ridehal til alle aktiviteter.

Cafe:

Det er muligt at købe kage, te, kaffe, sodavand, vand og frokost på stedet. Så lad endelig madkurv og kaffekande blive hjemme.

Adressen: Holtumvej 28 7100 Vejle

Ved spørgsmål kontakt Stine 22587117 – gerne sms

Vel mødt til en hyggelig dag i Gandurs ånd med alle de talentfulde unge heste.

Mvh. Gandurs Aktivitetsudvalg.

Arrangørens kontaktinfo

Gandur



Se arrangørklubben på SPORTI

Gandur

Mødested/startsted

Holtumvej 28
7100 Vejle
Danmark Vis på kort Navigér hertil