DSU - Det sjællandske ungdomsstævne 2013

1. - 2. juni 2013

Stævneudvalget for DSU inviterer hermed til det årlige junior- og ungdomsstævne på baneanlægget på Nørregård - Valbyvej 44, 3200 Helsinge d. 1. og 2. juni 2013.

Der rides på 250 m. ovalbane.

Der rides i følgende klasser:

  • T1, T2, T5 og T8
  • V1, V3, V5, F1
  • 3-gang

Klasserne opdeles i junior og ungdomsryttere. Der vil være begrænset antal pladser i T1, T2, V1 og F1, max antallet er 18 i hver af disse klasser, hvorefter tilmeldingen lukkes. Der afvikles finaler i alle klasser, dog forbeholder vi os retten til at afvikle blandede finaler, afhængig af hvor mange juniorer/ungryttere der er i hver klasse.

Stævnet afvikles i henhold til bestemmelser i RID 2013. Stævnet afvikles som et DRL stævne og giver desuden mulighed for point til Ishesteligaen.

Max. antal deltagere 75 via tilmeldingen. Vær opmærksom på reglerne om rytterlicens, der betyder at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening, læs mere om reglerne og hvordan du får licens på www.islandshest.dk. Bemærk, at du skal have købt licens før du kan tilmelde dig, da du skal indtaste dit licensnr.

Priser:

  • Startgebyr pr. hest: 425,00 – for en klasse. En ekstra klasse koster kr. 100,-.
  • Boks pr. hest: 500,00 inkl. 1 pk. spåner
  • Fold pr. hest: 175,00
  • Camping: Gratis

En hest kan kun deltage med en rytter og en rytter kan kun tilmelde 2 heste.

Tilmeldingen er bindende og startgebyr refunderes kun ved fremvisning af dyrlæge- eller lægeerklæring. Ved framelding 15 dage inde stævnestart, tilbagebetales hele stævnegebyret, ved framelding 14 dage eller mindre til stævnestart, tilbage betales halvdelen af stævnegebyret og ved framelding fredag den 31. maj og under stævnet, tilbagebetales der ikke noget af stævnegebyret.

Hingste skal stå på boks i nattetimerne. Hestenes ophold på fold og i boks er på rytterens eget ansvar. Dette inkluderer også fodring og vanding. Husk selv at medbringe hegnsmateriale til folden, samt foder og vandspande til din hest.

Både fold og boks skal afleveres udmuget og rengjort, inden man forlader stævnepladsen, er dette ikke gjort fremsendes der en regning på kr. 250,00 til ”synderen”.

Når man tilmelder sig stævnet forpligtiger man sig samtidig til at hjælpe til ved stævnet. Man kan på forhånd gøre opmærksom på, hvad man ønsker at hjælpe til med: dommersekretær, indpisker, ledvogter, og oprydning. Man kan dog ikke forvente at få sit/sine ønsker opfyldt. Der mangler ofte nogen til oprydningen, så det vil være dejligt med flere hænder til dette.

Sponsorer: Ønsker du at sponsere en præmie eller på anden måde støtte stævnet, så kontakt Eva Maria Grout, Glit2706@gmail.com

Tidsprogram vil være at finde på facebook, samt på Dyrdilmyris hjemmeside senest d. 23. maj 2013, hvorefter der ikke vil kunne laves ændringer i rytter, klasse, volter mv. Startlister vil blive sat op ved speakervognen fredag aften, og samtidig blive lagt ud på facebook og Dyrdilmyris hjemmeside .

Vores facebookside hedder ”Det sjællandske ungdomsstævne 2013”.

Tilmeldingen åbner d. 12. april kl. 18:00 via SPORTI og lukkes ved 75 deltagere eller d. 10. maj 2013.

Med venlige hilsner
Stævneudvalget

Arrangørens kontaktinfo

Dyrdilmyri



Se arrangørklubben på SPORTI

Dyrdilmyri

Mødested/startsted

Nørregård
Valbyvej 44
3200 Helsinge
Danmark Vis på kort Navigér hertil