Sydjysk Mesterskab 2015

22. - 23. august 2015

Dreki inviterer de sydjyske klubber til Sydjysk mesterskab 2015.

Stævnet er et WRL stævne med A klasser og DRL stævne med B /C klasser samt T.8 og 4.5 som D klasser. Kun medlemmer af de sydjyske klubber: Stella, Gandur og Dreki kan deltage.

Stævnet vil blive afholdt på Hindsig Ridecenter, Ringkøbingvej 270, 6800 Varde

Vi tilbyder et stævne hvor der er super gode opvarmnings muligheder både ude og i ridehal.

Derudover er det også muligt at leje bokse på stedet.

Folde, bokse, camping, toiletter, cafeteria, opvarmning og 250 m. ovalbane ligger alt sammen tæt på hinanden, så ingen lange vandringer for at komme fra det ene til det andet.

Der rides efter gældende FIPO med danske særregler. 

Vær opmærksom på reglerne om rytterlicens, der betyder at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening, læs mere om reglerne og hvordan du får licens på www.islandshest.dk.
I D-klasserne kræves der ikke medlemskab af DI og der kan købes éngangs-licens. Bevis på éngangslicensen skal kunne forevises ved tjek ind, hvilket betyder at man kan melde sig til stævnet uden at have bestilt licensen.


• Der kan startes i følgende klasser: 
- A klasser: T.1, T.2, 4.1, 5.1
- B/C klasser: T.3, T.4,T.5, 4.2, 4.3, 5.2
- D klasser: T.8, 4.5

Alle ovalbanediscipliner undtagen T.1, T.2 4.1 og 5.1. rides med flere ekvipager på banen

· Dommerne vil være:
- Frauke Walther, Feif
- Anette Lorhke, Feif
- Susanne Bringelmann, Feif
- Silke Köhler, A
- Jannie Havshøj, A

• Max. deltager antal: 80, herefter oprettes venteliste

• Stævneudvalget forbeholder sig ret til at aflyse stævnet ved for få tilmeldte

• Hvis tidsplanen tillader det, tages der ryttere ind fra ventelisten i de klasser hvor det er muligt

• Ved klasser med 5 deltagere eller der under, forbeholder stævneudvalget sig ret til at afgøre om der skal rides finale eller om der uddeles rosetter efter udtagelsen

· Der vil blive afholdt særskilt finaler for junior/ungryttere i T.8 og 4.5, hvis der er 5 eller flere jun./ungryttere tilmeldt i klassen

· Der rides B- finaler i de klasser hvor der er flere end 15 ryttere og hvis tidsplanen giver mulighed for det

• Priser:
- Startgebyr: 550 kr. til og med 7. juli – derefter 600 kr.
- Fold: 100 kr. (medbring selv strøm og hegnsmateriale)
- Boks m. halm: 400 kr. (fredag-søndag) – Hingste skal af sikkerhedsmæssige årsager stå på boks *
Der skal vælges enten boks eller fold ved tilmelding
Fold og bokse skal rengøres ved afrejse, ellers koster det 500 kr. Der vil blive udsendt en faktura
- Camping/telt uden el: 50 kr.
- Oprykning fra B klasser til A klasser ifølge nye stævneregler: 100 kr.

• * Vi har i alt 24 antal bokse til rådighed på stævnepladsen. Derudover vil der være 8 bokse hos naboen (5 min. gang fra stævnepladsen) Når de er fyldt op kan der tilbydes yderligere 5 bokse som dog ligger i 5 km køreafstand fra stævnepladsen. Boksene bliver fordelt efter 1. til mølle princippet. Hingsteejere skal derfor være obs. på dette og melde hurtigt til for at sikre sig en plads til stævnet. Der oprettes venteliste til boksene hvis dette er nødvendigt.

Har man en trailer med specialindbygget boks, kontakt da stævnelederen.
Ønsker du spåner i din boks skal du selv medbringe dette og give besked herom.

• Foldene vil være på en græsmark som bliver brugt til daglig 

• Hestene deltager og er opstaldet på hesteejerens eget ansvar og risiko (uanset om det er på fold eller i boks)

• Vi gør opmærksom på, at ved tilmelding, er du forpligtet til at hjælpe som enten ledvogter eller dommersekretær. Hjælperplan udsendes i ugen op til stævnet på mail. Én hjælper pr. hest

• Tjek-in fredag fra kl. 17.00- 20.00 samt lørdag fra kl. 7.00 – 8.00. Ankommer du senere, bedes du tjekke ind i sekretariatet. Husk stambog m. gyldige vaccinationer samt tro- og love erklæring

· Banen vil være åben fredag aften indtil kl. 20.00

· Sidste tilmeldingsfrist er den 3. august 2015

• Der kan foretages ændringer frem til og med 12. august, derefter modtages kun frameldinger Korrekt rytter og hest skal også senest være angivet til denne dato

• Ved framelding refunderes kun prisen for boks/fold. Ved fremvisning af dyrlægeerklæring refunderes også startgebyret

·  Cafeteriaet vil have åben hele lørdag og søndag hvor der kan købes mad, drikke og andet godt

Lørdag aften vil der være ”ridebuksespisning” for 75 kr. med lækker mad fra Horne kro Tilmelding via Sporti eller i cafeteriaet indtil lørdag kl. 12.00

· Tids- og hjælperplan vil blive sendt ud til deltagerne, samt være at finde på Drekis hjemmeside; www.dreki.dk ca. en uge før stævnet

· Startlisterne vil blive hængt op senest en time før klassens start. Husk at tjekke for eventuelle ændringer og hold dig klar i god tid.

· OBS: Skulle du ligge inde med en pokal fra sidste år, så husk at få dit navn graveret i den og tag den med så den (måske) kan blive givet videre til en ny vinder.

· Spørgsmål vedr. din tilmelding, ændringer m.m. sendes til Tine i sekretariatet: tineallin@gmail.com

· Spørgsmål vedr. stævnet kan rettes til Jannie Jørgensen:
  janniej_rgensen@hotmail.com
Tlf.: 40851055

Vi glæder os til et godt stævne.
Stævneudvalget i Dreki

Mødested/startsted

Hindsig Ridecenter
Ringkøbingvej 270
6800 Varde
Danmark Vis på kort Navigér hertil