ISICUP Kjarni/DI's udtagelsesstævne

3. - 5. juni 2016

For sjette år i træk afholder Kjarni WRL stævne som igen i år er en del af den europæiske ISICUP samt det første af DI’s Udtagelsesstævner hvor Udtagelseskomitéen vil være til stede. Stævnet afholdes på DIs islandshestecenter HEDELAND, Stærkendevej 226 a, 2640 Hedehusene på 250 m. bane fra fredag den 3. juni kl. 12:00 til søndag den 5. juni 2016 senest kl. 16:30.

Discipliner og dommere.

Der kan tilmeldes følgende klasser: T1, T2, V1, F1, P1, PP1, P2. Der vil være elektronisk tidtagning i pasklasserne. De ryttere som tilmelder sig en uge før med kode, skal have redet til DM i en A klasse. Øvrige deltagere skal blot opfylde almindelige A krav. Dvs. have opnået 0,5 under DM krav i den tilsvarende B-klasse. Se http://www.islandshest.dk/sport/dm-sport/

Stævnet dømmes af følgende dommere: Þorgeir Guðlaugsson, Lise Brouér, Nicolai Thye, Florian Schneider, Alexander Sgustav, Karin Hassing, Dorthe Rostock og Anna Worm.   Speaker: Sine Rosenkrantz Lindegaard & Henning Drath  

Priser.
Deltagergebyr DKK 650, derudover betales DKK 100 pr. klasse.

Mobilboks inkl. 1 pk. spåner DKK 750. Der kan tilkøbes ekstra spåner for DKK 75 pr. pakke, som kun kan forudbestilles via Sporti. Hedelands bokse kan desværre ikke bruges.

Fold DKK 150 er de kendte faste med strøm, så du behøver ikke tage foldhegn med.

Wraphø á 35 kg. Kr 100,-

Camping med strøm kr. 250 pr. telt/campingvogn

Slutmugning (kun bokse) kr. 500. Foldene muger man selv inden man tager hjem.

Praktiske informationer.

Tilmeldingen for landsholdstilkendegivere starter d. 3. maj kl. 20. Tilmelding for alle starter d. 10. maj kl. 20. Tilmeldingen lukker d. 25. maj kl. 20. Deltagerlisten i Sporti offentliggøres først når tilmeldingen åbnes for alle.

Der er plads til 200 starter (ubegrænset i pasklasserne) til stævnet. Alle ryttere som har tilkendegivet at de vil i betragtning til landsholdet vil få tilsendt en kode fra DI til tilmeldingen og kan derved tilmelde sig en uge før alle andre. Derefter vil der blive åbnet for, at alle kan tilmelde sig. Så hvis man har tilkendegivet, at man er interesseret i at ride for landsholdet, er man altså sikret en plads, hvis man tilmelder sig inden tilmeldingen åbner for alle. Når tilmeldingen når 200 starter lukkes der og der oprettes venteliste.

Der er mulighed for camping incl. el, men ingen campingfaciliteter derudover sættes til rådighed.

Der er mulighed for at vælge musik til sit/sine ridt – musikken skal være tilgængelig på Spotify.

Parkering af biler/trailere KUN på anvist plads. IKKE ved staldene eller for enden af passporet.

Ved tilmelding vil vi gerne opfordre til at hestens navn kopieres fra Worldfengur af hensyn til indberetning af resultater til ranglisten efterfølgende. Desuden skal I være opmærksomme på at rytterens navn staves korrekt med store og små bogstaver. Husk desuden at hestens FEIFid altid indeholder 10 cifre (Starter med landekode, så årstal).

Tjek-ind: Der kan tjekkes ind fra torsdag den 2. juni kl. 16:00. Ring til Britta hvis du har brug for at lave en anden aftale +45 40743438. Det originale hestepas skal fremvises ved tjek ind (en kopi er ikke nok). Du kan ride på banen om torsdagen til kl. 21:30 og de øvrige dage indtil 1 time før den første klasse starter og igen om aftenen indtil kl. 21:30. Du vælger selv din boks og fold ved ankomst. Hvis du har ønsker om at stå sammen med nogle bestemte ryttere, er du velkommen til at sende en mail til os. Så sørger vi for så godt vi kan, at reservere bokse til gruppen.

Afrejse: Folde og bokse skal efterlades ryddede for alt det, der ikke var der da man kom. Hvis du ikke har bestilt slutmugning og glemmer at muge efter dig opkræves DKK 500, hvilket man accepterer ved tilmeldingen. Hestemøg m.m. kan aflæsses på anvist plads.

Venteliste: Der vil blive oprettet en venteliste. Bliver der ikke plads til ventelisteryttere, tilbagebetales deltagerbetalingen ubeskåret. Derimod refunderer vi intet ved framelding uanset årsag.

Afvikling af stævnet: Tidsprogram med praktiske oplysninger blive lagt på Kjarni’s og ISICUP’s facebookprofil snarest muligt efter tilmeldingen er åbnet, mens startlister vil være opsat på pladsen senest en time før start. Der er ryttermøde fredag kl. 11:45. Der vil være separate jun/ungrytter finaler. Der vil være fast banepleje efter 15 ryttere. Der vil være en forrytter før hver klasse. Der vil iflg FIPO blive udtaget 25% af rytterne til beslag- og udstyrskontrol. Dette vil foregå ved at der før klassen starter udskrives en liste genereret i Icetest til hoveddommeren med ryttere der skal til kontrol. Derudover kan dommerne vælge at udtage en rytter til beslag- og udstyrskontrol til hver en tid.

Vi forbeholder os i øvrigt ret til ændringer.

Øvrige spørgsmål vedrørende stævnet kan rettes til:

Britta Hjorth-Larsen britta@isicup.com telefon: +45 40 74 34 38

Dina Rosenberg Asmussen dina@isicup.com telefon +45 2272 6785.

Mødested/startsted

Hedeland
Stærkendevej 226 A
2640 Hedehusene
Danmark Vis på kort Navigér hertil