Fakurs årlige stævne 2019

Lørdag den 28. september 2019

Vi glæder os til igen, at kunne byde velkommen til det årlige Fákur stævne, som vanen tro afholdes på Egemosegård, Trevangsvej 156, 3520 Farum

Stævnet afvikles efter gældende FIPO-regler med danske tilføjelser. Stævnet er et SPORT D stævne og tæller derfor ikke til WRL eller DRL ranglisterne. Men vi har tre super dygtige dommere; Lise Galskov, Jens Krarup og Dorte Rostock.
Der rides på en 200m ovalbane.

Der er mulighed for opvarmning i ride hus og på grusvej.

Der rides ikke finaler, men der vil være rosetter til max 5 placeringer – alt efter klassens størrelse. Ved mindre end fire deltagere i en klasse, vil denne blive aflyst og de tilmeldte vil blive tilbudt at deltage i en anden klasse. 

Der kan rides følgende klasser:
T.3, T.4, T.5, T,7, T.8 og 4.2, 4.3, 4.5 

Juniorer
Der er ingen særskilte juniorklasser, så juniorerne rider sammen med seniorerne og på samme vilkår. 

Startgebyr m.v.
Startgebyr: 250kr (men der er 100kr i rabat til Fákur medlemmer)
Pris pr. klasse 100kr
Eksklusiv sporti gebyr.

Deltagelse vil derfor enten koste:
For Fákur medlemmer: 250kr (hvis du rider en klasse eller 350kr (hvis du rider 2 klasser)
For ikke medlemmer: 350kr (hvis du rider 1 klasse) eller 450kr (hvis du rider 2 klasser).

Der er 10 faste folde, som kan lejes: 100kr (først til mølle)
Øvrige leje af fold, som I selv sætter op: 50kr

Tilmelding
Tilmelding til stævnet sker via www.sporti.dk og åbner mandag den 26. august 2019 kl. 18:00 for medlemmer af Fákur.

Tilmelding for ikke medlemmer åbner onsdag den 28. august 2019 kl 18:00

Der er plads til max 45 deltagere efter først til mølle princippet. En rytter kan max. Deltage med to heste.

Vær omhyggelig med tilmelding til de rigtige klasser og volter, så vi slipper for de mange rettelser efterfølgende.

Sidste tilmelding onsdag den 18. september 2019 kl. 18.00.

Deltagerliste samt tidsplan vil kunne ses på Fákurs Facebook side ca. én uge før stævnet.

Startlister vil kunne ses på stævnepladsen senest en time før klassen begynder. Volte kan ikke ændres efter den 19. september 2019 kl. 16

Framelding
Tilmeldingsgebyret refunderes ikke (undtagen ved fremsendelse af dyrlægeattest/lægeattest). 

Ændring af ekvipager (anden hest eller anden rytter) kan ske indtil 19. september kl 16. Dog er det ikke tilladt at både hest og rytter ændres.

Indtjekning
Trailer parkeres på Trevangsvej langs Egemosegård. Ved indtjekning fremvises hestepas, gyldig vaccinationsattest. 

Husk, det er ikke tilladt at læsse hesten af, før den er tjekket ind.

Indtjek sker om lørdagen kl. 8:00 ved indgangen til parkeringspladsen efter raftehegnet/gården med nr. 156.
Ved indtjek om fredagen ringes til Pia Toft

Ansvarlig: Pia Toft 24 61 47 72
Indtjek: fredag kl 18-20 og lørdag kl 8:00 

Rytterlicens
Der kræves rytterlicens ved deltagelse i alle klasser.

Ride hjelm
Er obligatorisk overalt på og omkring pladsen, så snart rytter befinder sig til hest. 

Fold/opstaldning
Der er 10 permanente folde – de øvrige folde skal man selv sætte op.

De 10 permanente folde fordeles efter først til mølle. Herefter vil der blive anvist et område, hvor der kan etableres fold med medbragt hegnsmateriale. Der er mulighed for tilslutning til elhegn. Brug hvide plastikpæle og medbring selv spande til vand.

Det er dit ansvar at folden er rengjort, når du tager afsted efter stævnet. Er en fold ikke renset, sendes en regning på 200,-

Stedet skal efterlades i samme stand, som da vi kom og det er vigtigt at vi hjælper hinanden med at rydde op.

Cafeteria
Der vil blive solgt sandwich, toast, kage, slik og andre lækre ting fra cafeteriet. Så lad madpakken blive hjemme :-) 

Hjælpere
Alle deltagere skal være villige til at påtage sig en opgave på dagen, så meld dig som: indpisker, ledvogter, dommersekretær, oprydder eller til at udbringe dommerforplejning/dommersedler.  Arrangørerne vil herefter gøre deres bedste for at fordele opgaverne under hensyntagen til ønsker, og hvornår I skal ride.

Er du ikke villig til at påtage dig en hjælper opgave, skal du ikke tilmelde dig stævnet.

Hunde
Er velkomne, men skal hele tiden holdes i snor – husk at opsamle evt. efterladenskaber! 

Vi håber på godt ride vejr og glæder os til at se en masse glade ryttere og dejlige heste.

Hvis I har spørgsmål er i velkomne til at kontakte
Ulla Sassarson 2560 9741, fakur.dk@gmail.com

Arrangørens kontaktinfo

Islandshesteforeningen Fákur



Se arrangørklubben på SPORTI

Fakur (DK)

Mødested/startsted

Egemosegård
Trevangsvej 156
3520 Farum
Danmark Vis på kort Navigér hertil