Austri Halvrid D-stævne -AL4 klasse

Søndag den 6. september 2020

Søndag den 16. august 2020

I forbindelse med Austris Alrid D-stævne i weekenden den 5.-6. september udbydes en Al4-Halvrid klasse søndag den 6. september. Der udbydes i alt 20 pladser. 

I Al4-Halvrid klassen indgår AL4 terræn og udholdenhed. AL4- Halvrid klassen rides som ’sløjfe-alrid’ – hvilket betyder at alle ekvipager der gennemfører med 0 strafpoint vinder en roset.

Der gælder de samme regler for AL4-Halvrid klassen, som AL4. Du skal derfor som rytter sørge for at have sat dig ind i det gældende officielle Alridsreglement for AL4 udholdenhed og terræn.   

Tilmelding til Alrid D-stævne.

Reglement
Info om klasserne kan findes Alridsreglementet (Link: https://www.islandshest.dk/sport/alrid/) under Alrid på DI’s hjemmeside. 

Pris
For AL4 Halvrid 
Austri medlemmer Kr. 400,-
For øvrige Kr. 500,-

I prisen er inkluderet fold og evt camping, frokost og morgenmad søndag. Bemærk, at øvrige måltider skal tilkøbes. Der er ikke mulighed for strøm til campister. Der er heller ikke mulighed for at tilkøbe boks.

Tro- og love og vaccinationskort
Det er rytterens ansvar, at man ved tilmeldingen afkrydser, at man opfylder tro- og loveerklæringen fra DI. Husk gyldigt vaccinationskort jf. de gældende regler. Vær venligst opmærksom på, at man ikke kan komme til start, hvis tingene ikke er i orden.

Rytterlicens
Halvrid kræver ikke rytterlicens.

Tilmelding 
Tilmeldingen åbner på Sporti torsdag den 11. juni kl. 20:00 for Austri medlemmer og mandag den 15. juni kl. 20:00 for øvrige og lukker lørdag den 25. juli kl. 20:00 eller ved 20 deltagere. Tilmelding er bindende.

Hjælperopgave
AL4-Halvrid (søndagsdeltagere) behøver ikke stille med en hjælper. For disse ryttere er det i stedet obligatorisk at hjælpe med oprydning af terræn- og udholdenhedsruten søndag eftermiddag. 

Ryttere har selv ansvar for

  • Medbring venligst selv hø/wrap til hesten. Der kan ikke købes stråfoder eller andet foder på stævnepladsen
  • At udleveret nummer-vest bæres under alle alridsdicipliner både lørdag og søndag, samt at vesten afleveres efter endt ridning. En glemt afleveret vest betyder en regning fra DI på 500 kr.

Sikkerhed og udstyr

  • Ridehjelm er obligatorisk, når man sidder på hesten under stævnet.
  • Det er obligatorisk at ride med sikkerhedsvest under terrænlydighedsridtet.
  • Det anbefales at installere 112 app. på mobiltelefon og medbringe mobilen under terrænlydighedsridtet.
  • Alle ryttere skal sætte sig ind i alridsreglementet inden start.

Praktisk info
Program og startlister udkommer ca. en uge før stævnet. På www.austri.dk kan du finde praktisk info, program og startlister. Program og startlister vil ligeledes være at finde på Facebookgruppen: Alridsstævne-Hedeland-2020

Lørdag den 15. august er der ryttermøde og banepåvisning af terrænlydighedsbanen til fods. Tidspunkt for dette oplyses i programmet.

Indtjek vil kunne ske fredag d. 14. august fra kl. 18-19 eller lørdag og søndag mellem 8-9. Du har selv ansvar for at der er opsyn med hesten på stævnepladsen hele weekenden. Efterlades hesten på stævnepladsen og du ikke selv er på pladsen, skal du sørge for at aftale opsyn med nogen.

Mad og drikke til ryttere
I prisen er inkluderet frokost og morgenmad søndag.

Der kan tilkøbes morgenmad, frokost og aftensmad lørdag under tilmeldingsformularen.

Drikkevarer og et lille sortiment af kaffe, the og kage kan købes i stævnets cafeteria. Der vil være et begrænset udvalg af sandwich i boden til frokost. Under tilmelding er det muligt at bestille flere måltider end til sig selv. Så har du din tante, forældre eller ægtefælde med, så bestil også mad til dem under din tilmelding. Medbring din kvittering for madkøb ved afhentning af mad.

Lørdag aften byder Austri på hyggelig fællesspisning i spiseteltet. Alle er velkomne til fællesspisningen. Mad bestilles som tilkøb på Sporti, selvom man ikke er rytter.   

Alle tilkøb lukker, når tilmeldingsfristen er ovre, dvs. lørdag den 25. juli kl. 20:00.     

Juniorlejr
Der er mulighed for deltagelse i juniorlejren.
Tilmelding til lejren sker under tilmeldingsformularen og er gratis – men husk at tilkøbe måltider lørdag.

Ændringer, afbud og venteliste.
Der kan ske ændring af hest eller rytter uden gebyr indtil den 25. juli. Herefter koster det kr. 100,- at ændre.

Startgebyr refunderes ved fremvisning af dyrlæge- eller lægeerklæring. Dog opkræves et gebyr på kr. 150,-.

Der vil være en venteliste (3 pladser) på Sporti. Ved tilmelding på ventelisten betaler man for en plads. Såfremt man ikke får en plads, refunderes beløbet minus Sportigebyr på kr. 15,-.

Arrangørens kontaktinfo

Alridsfællesskabet Austri



Se arrangørklubben på SPORTI

Alridsfællesskabet Austri

Mødested/startsted

Hedeland
2640 Hedehusene
Danmark Vis på kort Navigér hertil