DI: Bygningsbedømmelse 1

Lørdag den 3. april 2021

Vigtig information vedrørende Bygningsbedømmelse 1, 2021
Avlskomiteen har valgt som nyt at tilbyde bygningsbedømmelsesdage, men der bliver en række restriktioner pga. COVID-19 situationen, som vi er nødt til at underordne os. De nærmere regler for adfærd aftales med rette myndighed. DI er i løbende dialog med politiet og SEGES.

”Better safe than sorry”
Ingen ved dog for alvor, hvordan COVID-19 situationen ser ud til den 3.april 2021, men vi kan allerede nu sige, at Avlskomiteen har valgt at fortolke regler og retningslinjer restriktivt. Bygningsbedømmelse 1.  bliver uden tilskuere. Du kan nederst på siden læse om de praktiske forholdsregler vi allerede nu har besluttet. Der kan komme yderligere ændringer pga. COVID-19 situationen.

Hvor:
Kåringen finder sted på de gode, kendte faciliteter på Landsskuepladsen ved Messecenteret i Herning, Kaj Zartows Vej 19, Lind, 7400 Herning

Hvornår
Lørdag den 3.april 2021.

Tilmeldingsfrist
Søndag den 21. marts 2021, kl. 23:45. Dog anbefales hurtig tilmelding da antal pladser er begrænset. Tilmeldinger accepteres efter ”først til mølle” princippet.

Antal heste
Der er plads til 30 heste. Der oprettes venteliste, hvis tilmeldingerne overstiger 30 heste.

Tilmelding
Du skal som hesteejer udfylde en tilmelding for hver hest, men kan også sende en samlet tilmelding med flere heste og ydelser.

Wildcard
Ved bygningsbedømmelses dagen er der ikke wildcard.

Eftertilmeldinger
Eftertilmelding accepteres så længe der er plads og det er praktisk muligt i forhold til afviklingen. Eftertilmeldingsgebyret er 750,- kr. Kontakt sekretariatet sekretariat@islandshest.dk, 87475075 eller Kåringsleder Bjarne Poulsen 22165190 mht. tilmelding og betaling.

Husk de ting vedrørende din hest, som skal være på plads inden byningsbedømmelsen

For alle heste gælder

  • Gyldig vaccination (se reglerne - link).
  • Hesten er oprettet i WorldFengur.
  • Hestens ejerforhold skal være korrekt registreret i WorldFengur.
  • Hestepasset skal være opdateret.
  • DNA-profil skal være bestemt og registreret i WorldFengur.  

Specielt for hingste
Det er vigtigt at forhold omkring DNA og spat er på plads inden hingsten møder på kåringspladsen.

  • Afstamningskontrol ved DNA skal være bekræftet og registreret i WorldFengur.
  • Testikelkontrol foretages ved dyrlægeundersøgelse på pladsen.

Du kan tilmelde i følgende kategorier:

  • Unghingst, bygningsbedømmelse, 3 og 4 år. Pris: 2.000,- kr.
  • Hopper til bygningsbedømmelse, 3 år og ældre. Pris:1.000,- kr.
  • Hingst til dyrlægekontrol (nyimporterede, kårede hingste) Pris 1.400,- kr. (hingste kåret senest det 7. år med minimum 7,75 og ikke allerede har en bedækningstilladelse i et andet EU land)

Husk at du ved tilmelding af hesten skal påføre navnet på den, der træner hesten, hvis det ikke er samme person, som viser hesten ved byningsbedømmelsen.

Der kan tilkøbes følgende:

  • Bokse (Helt nye (3 x 3 m.) med særlig høje sider) inklusiv 1 pakke spåner 925,- kr.
  • Bestilling af plads til separatfold (medbring hegnsmateriale) 175,- kr.
  • Bedømmelsespapirer tilsendt med posten (såfremt det ikke afhentes på pladsen inden afslutningen) 150,- kr.
  • For heste der benytter drive -in mulighed er der to bokse til rådighed (deling) for en times forbrug mens den klargøres 50,- kr.(betales på pladsen).

Overnatning
Hotel Herning er åben www.hotelherning.dk, info@hotelherning.dk, 9722 2400. Det bliver desværre ikke muligt at benytte campingpladsen på bygningsbedømmelesdagen.

Særlige forholdsregler på grund af COVID-19
I praksis betyder det en række praktiske begrænsninger for Bygningsbedømmelse 1.

Hestene vil ud fra en konkret beslutning blive fordelt på flere stalde for at sikre, at færrest mulige personer kommer tættere på hinanden end højst nødvendigt i henhold til gældende retningslinjer.

Avlskomiteen opstiller regler for hvem, der må færdes på kåringspladsen.

På kåringspladsen er der kun adgang for officials, fremvisere og hjælpere, og som fremviser kan du have følgende hjælp med:

  • 1 hjælper per 5 heste

Navne på fremvisere og hjælpere skal registreres, senest ved indsyning.

Som hesteejer har du ikke adgang kåringspladsen (herunder stald- og baneområdet) medmindre du selv er fremviser eller er registreret som hjælper.

Hvis det bliver muligt kan der ønskes ankomstmulighed fredag aften.

Yderligere information om COVID-19 se www.coronasmitte.dk

Der kan komme yderligere ændringer pga. COVID-19 situationen.

Spørgsmål vedrørende Bygningsbedømmelesdagen
Hvis du er tvivl om noget, så kontakt endelig DI’s sekrateriat: sekretariat@islandshest.dk, 87475075 eller kåringsleder Bjarne Poulsen 22165190, som kan være behjælpelig ved spørgsmål. For yderligere informationer henvises til DI’s Stambogsreglement 2021, www.islandshest.dk og www.feif.org

Venlig hilsen
DI–Avlskomitéen 2021 og kåringsleder Bjarne Poulsen

Arrangørens kontaktinfo

Dansk Islandshesteforening



Se arrangørklubben på SPORTI

Dansk Islandshesteforening

Mødested/startsted

Landsskuepladsen
Kaj Zartows Vej 19
7400 Herning
Danmark Vis på kort Navigér hertil