Austri: D-Alridsstævne på Hedeland

15. - 16. august 2020

Alridsfællesskabet Austri inviterer til 2-dages Alrids D-stævne med alle alridsdisciplinerne på Islandshestecentret Hedeland den 15.-16. august 2020.

Klasser
Der udbydes 50 pladser i følgende klasser: AL2, AL3 og AL4, samt 20 pladser til AL4-halvrid (kun søndag).

Der kræves minimum 5 deltagere i AL2 for at denne klasse oprettes. Stævneudvalget kan ved mindre end 5 tilmeldte i en klasse vælge at overføre disse til en lavere klasse.

Ved tilmelding kan man vælge om man vil ride individuelt eller på hold af max. 3 deltagere. Husk, at angive holddeltagere ved tilmelding. Klasserne opdeles ved præmieuddeling i seniorer og juniorer/ungryttere. Hold med både seniorer og juniorer/ungryttere præmieres som seniorhold.

AL4- Halvrid klassen rides som ’sløjfe-alrid’ – hvilket betyder at alle ekvipager der gennemfører med 0 strafpoint vinder en roset.

Tilmelding til Halvrid.

Reglement
Info om klasserne kan findes i Alridsreglementet (https://www.islandshest.dk/sport/alrid/) under Alrid på DI’s hjemmeside. 

Discipliner
Om lørdagen rides C - lydighed (dressur), D - gangarter (traditionelle firegangsklasser) og E - hurtighed (galopløb)

Om søndagen rides A - udholdenhed (distance) og B - terrænlydighed (terrænspringning).

Opgavedelene rides om søndagen i følgende rækkefølge:
AL2: B + A + A +A (A i alt ca. 15 km, B i alt ca 2 km)
AL3: A + A + B (A i alt ca 10 km, B i alt ca 2 km)
AL4: A + A + B (A i alt ca. 8 km, B i alt ca 2 km)

Læs mere om stævnets afvikling på www.austri.dk

Pris
For medlemmer af Alridsfællesskabet Austri kr. 915,-
For øvrige kr. 1065,- 

I prisen er inkluderet fold og camping, frokost og morgenmad lørdag og søndag. Der er ikke mulighed for strøm til campister. Der er ikke mulighed for at tilkøbe boks.

For AL4 Halvrid (kun søndag)
For medlemmer af Alridsfællesskabet Austri kr 400,-
For øvrige Kr. 500,-

Link til Halvrid’s opslag på Sporti

I prisen er inkluderet fold og evt camping, frokost og morgenmad søndag. Bemærk, at øvrige måltider skal tilkøbes. Der er ikke mulighed for strøm til campister. Der er ikke mulighed for at tilkøbe boks.

Tro- og love og vaccinationskort
Det er rytterens ansvar, at man ved tilmeldingen afkrydser, at man opfylder tro- og loveerklæringen fra DI. Husk gyldigt vaccinationskort jf. de gældende regler. Vær venligst opmærksom på, at man ikke kan komme til start, hvis tingene ikke er i orden.

Rytterlicens
Da det er et D-stævne kræves der gyldig rytterlicens til minimum D-stævne. Rytterlicens kan købes via Sporti.

Du kan købe licens her: 
https://www.sporti.dk/club.php?id=200
https://www.sporti.dk/product.php?pid=69  (enkeltlicens)

Tilmelding 
Tilmeldingen åbner på Sporti torsdag den 11. juni kl. 20:00 for Austri medlemmer og mandag den 15. juni kl. 20:00 for øvrige og lukker lørdag den 25. juli kl. 20:00 eller ved 50 deltagere. Tilmelding er bindende.

Ved færre end 35 tilmeldte aflyses stævnet og pengene tilbagebetales (minus Sporti gebyr på kr. 15,-)

Hjælpere
Der er brug for rigtig mange hjælpere til et alridstævne. Derfor skal alle deltagere medbringe en hjælper der kan være forhindringsdommer, sekretær eller lignede den ene af dagene.  Minimum alder 16 år. Hjælperne får gratis forplejning i form af frokost og drikkevarer, den dag de har vagt. De fleste hjælpere skal arbejde om søndagen.

Er det umuligt for dig at medbringe en hjælper, kan du betale for en frivillig hjælper. Det koster kr. 500,-.

AL4-halvrid (søndagsdeltagere) behøver ikke stille med en hjælper. For disse ryttere er det i stedet obligatorisk at hjælpe med oprydning af terræn- og udholdenhedsruten søndag eftermiddag.

Ryttere har selv ansvar for

  • Medbring venligst selv hø/wrap til hesten. Der kan ikke købes stråfoder eller andet foder på stævnepladsen
  • At udleveret nummer-vest bæres under alle alridsdiscipliner både lørdag og søndag, samt at vesten afleveres efter endt ridning. En glemt afleveret vest betyder en regning fra DI på 500 kr.

Sikkerhed og udstyr

  • Ridehjelm er obligatorisk, når man sidder på hesten under stævnet.
  • Alle ryttere skal sætte sig ind i alridsreglementet inden start.

Praktisk info
Program og startlister udkommer ca. en uge før stævnet. På www.austri.dk kan du finde praktisk info, program og startlister. Program og startlister vil ligeledes være at finde på Facebookgruppen: Alrid – Hedeland - 2020

Lørdag den 15. august sidst på eftermiddagen er der ryttermøde og banepåvisning af terrænlydighedsbanen til fods. Tidspunkt for dette oplyses i programmet.

Indtjek vil kunne ske fredag d. 14. august fra kl. 18-19 eller lørdag mellem 8-9. Du har selv ansvar for at der er opsyn med hesten på stævnepladsen hele weekenden. Efterlades hesten på stævnepladsen og du ikke selv er på pladsen, skal du sørge for at aftale opsyn med nogen.

Mad og drikke til Alridsryttere
I prisen er inkluderet frokost og morgenmad lørdag og søndag. (Halvridsrytterne kun søndag)
Der kan tilkøbes aftensmad lørdag under tilmeldingsformularen. Din hjælper får forplejning under sin vagt.

Drikkevarer og et lille sortiment af kaffe, the og kage kan købes i stævnets cafeteria. Der vil være et begrænset udvalg af sandwich i boden til frokost. Under tilmelding er det muligt at bestille flere måltider end til sig selv. Så har du din tante, forældre eller ægtefælle med, så bestil også mad til dem under din tilmelding. Medbring din kvittering for madkøb ved afhentning af mad.

Lørdag aften byder Austri på hyggelig fællesspisning i spiseteltet. Alle er velkomne til fællesspisningen. Mad bestilles som tilkøb på Sporti selvom man ikke er rytter.   

Alle tilkøb lukker, når tilmeldingsfristen er ovre, dvs. den 25. juli kl. 20:00.     

Juniorlejr
Junior- og ungrytterlejr: For at styrke fællesskabet blandt de unge alridsryttere, vil der blive lavet en Junior- og ungrytterlejr. Formålet med lejren er at unge får tilbragt mere tid sammen under stævnet, her iblandt vil der blive afholdt små aktiviteter samt hygge om aftenen. Dette kunne eksempelvis indebære kortspil, fælles fodring, bålhygge og lignende. Ønsket er derudover at samle alle juniorer/ungryttere i et fælles telt til overnatning, blandt de andre deltagere. Alle juniorer/ungryttere uanset klub er meget velkomne. Lejren ledes af Augusta Holst, Christine Loke & Emma Langebæk, der selv er ungryttere og har redet alrid tidligere. Udover at stå for lejren vil lederne også være behjælpelig med råd og vejledning om alrid undervejs. Dog skal det nævnes, at de selv rider med ved stævnet, så de erstatter ikke evt. forældrehjælp, men er altid klar med en hjælpende hånd! Tilmelding til lejren sker under tilmeldingsformularen og er gratis – men husk at tilkøbe aftensmad lørdag.

Ændringer, afbud og venteliste.
Der kan ske ændring af hest eller rytter uden gebyr indtil den 25. juli. Herefter koster det kr. 100,- at ændre.

Startgebyr refunderes ved fremvisning af dyrlæge- eller lægeerklæring. Dog opkræves et gebyr på kr. 150,-.

Der vil være en venteliste (10 pladser) på Sporti. Ved tilmelding på ventelisten betaler man for en plads. Såfremt man ikke får en plads, refunderes beløbet minus Sportigebyr på kr. 15,-.

Vi glæder os til at se jer på Hedelands baner.

På gensyn til et hyggeligt stævne
Styregruppen for Alrid i Alridsfællesskabet Austri

Arrangørens kontaktinfo

Alridsfællesskabet Austri


Mødested/startsted

Hedeland
2640 Hedehusene
Danmark Vis på kort Navigér hertil