Austri: D-Alridsstævne på Hedeland

Lørdag den 5. september 2020

30 tilmeldte

Alridsfællesskabet Austri´s  Alrid 1-dags D-stævne

Alridsfællesskabet Austri inviterer til 1-dags Alrids D-stævne med de tre af alridsdisciplinerne på Islandshestecentret Hedeland den 5. september 2020.

Klasser
Der udbydes 50 pladser i følgende klasser: AL2, AL3 og AL4, samt 20 pladser til AL4-halvrid.

Der kræves minimum 5 deltagere i AL2 for at denne klasse oprettes. Stævneudvalget kan ved mindre end 5 tilmeldte i en klasse vælge at overføre disse til en lavere klasse.

Ved tilmelding kan man vælge om man vil ride individuelt eller på hold af max. 3 deltagere. Husk, at angive holddeltagere ved tilmelding. Klasserne opdeles ved præmieuddeling i seniorer og juniorer/ungryttere. Hold med både seniorer og juniorer/ungryttere præmieres som seniorhold.

AL4- Halvrid klassen rides som ’sløjfe-alrid’ – hvilket betyder at alle ekvipager der gennemfører med 0 strafpoint vinder en roset.

Tilmelding til Halvrid.

Reglement
Info om klasserne kan findes i Alridsreglementet (https://www.islandshest.dk/sport/alrid/) under Alrid på DI’s hjemmeside. 

Discipliner
A - udholdenhed (distance)
B - terrænlydighed (terrænspringning)
D - gangarter (traditionelle firegangsklasser)

OBS! Gangarter afvikles på speakers kommando i hold af ca 3 ekvipager per heat.

Opgavedelene rides i følgende rækkefølge:
AL2: D  + B + A (A i alt ca. 7-8 km, B i alt ca 2 km)
AL3: D + B + A (A i alt ca 7-8 km, B i alt ca 2 km)
AL4: D + B + (A i alt ca. 7- 8 km, B i alt ca 2 km)

Læs mere om stævnets afvikling på www.austri.dk

Pris
For medlemmer af Alridsfællesskabet Austri kr. 650,-
For øvrige kr. 750,- 
I prisen er inkluderet fold samt frokost lørdag. Der er ikke mulighed for at tilkøbe boks.

For AL4 Halvrid
For medlemmer af Alridsfællesskabet Austri kr 400,-
For øvrige Kr. 500,-

Tilmelding til Halvrid.

I prisen er inkluderet fold samt frokost lørdag. Der er ikke mulighed for at tilkøbe boks.

Tro- og love og vaccinationskort
Det er rytterens ansvar, at man ved tilmeldingen afkrydser, at man opfylder tro- og loveerklæringen fra DI. Husk gyldigt vaccinationskort jf. de gældende regler. Vær venligst opmærksom på, at man ikke kan komme til start, hvis tingene ikke er i orden.

Rytterlicens
Da det er et D-stævne kræves der gyldig rytterlicens til minimum D-stævne. Rytterlicens kan købes via Sporti. Til Halvrid kræves IKKE rytterlicens.

Du kan købe licens her: 
https://www.sporti.dk/club.php?id=200
https://www.sporti.dk/product.php?pid=69  (enkeltlicens)

Tilmelding 
Tilmeldingen åbner på Sporti torsdag den 18. juni kl. 20:00 for Austri medlemmer og mandag den 22. juni kl. 20:00 for øvrige og lukker lørdag den 1. august kl. 20:00 eller ved 50 deltagere. Tilmelding er bindende.

Ved færre end 35 tilmeldte aflyses stævnet og pengene tilbagebetales (minus Sporti gebyr på kr. 15,-)

Hjælpere
Der er brug for rigtig mange hjælpere til et alridstævne. Derfor skal alle deltagere medbringe en hjælper der kan være forhindringsdommer, sekretær eller lignede den ene af dagene.  Minimum alder 16 år. Hjælperne får på deres vagt gratis forplejning i form af frokost og drikkevarer.

Er det umuligt for dig at medbringe en hjælper, kan du betale for en frivillig hjælper. Det koster kr. 500,-.

AL4-halvrid behøver ikke stille med en hjælper. For disse ryttere er det i stedet obligatorisk at hjælpe med oprydning af terræn- og udholdenhedsruten lørdag eftermiddag.

Ryttere har selv ansvar for

  • Medbring venligst selv hø/wrap til hesten. Der kan ikke købes stråfoder eller andet foder på stævnepladsen
  • At udleveret nummer-vest bæres under alle alridsdiscipliner både lørdag og søndag, samt at vesten afleveres efter endt ridning. En glemt afleveret vest betyder en regning fra DI på 500 kr.

Sikkerhed og udstyr

  • Ridehjelm er obligatorisk, når man sidder på hesten under stævnet.
  • Alle ryttere skal sætte sig ind i alridsreglementet inden start.

Praktisk info
Program og startlister udkommer ca. en uge før stævnet. På www.austri.dk kan du finde praktisk info, program og startlister. Program og startlister vil ligeledes være at finde på Facebookgruppen: Alrid – Hedeland – 2020 eller Alridssfællesskabet Austri

Banegennemgang sker virtuelt, og kan ses på Austri’s hjemmeside (www.Austri.dk) fra fredag den 4. september. Der er mulighed for at gå bane individuelt om lørdagen. Detaljer oplyses i programmet.

Indtjek vil kunne ske lørdag d. 5. september fra kl 7- 9. Du har selv ansvar for at der er opsyn med hesten mens den er på stævnepladsen. Efterlades hesten på stævnepladsen og du ikke selv er på pladsen, skal du sørge for at aftale opsyn med nogen.

Mad og drikke til Alridsryttere
I prisen er inkluderet frokost for lørdag for alle ryttere.
Din hjælper får forplejning under sin vagt.

Drikkevarer og et lille sortiment af kaffe, the og kage kan købes i stævnets cafeteria. Der vil være et begrænset udvalg af sandwich i boden til frokost. Under tilmelding er det muligt at bestille flere måltider end til sig selv. Så har du din tante, forældre eller ægtefælle med, så bestil også mad til dem under din tilmelding. Medbring din kvittering for madkøb ved afhentning af mad.

Alle tilkøb lukker, når tilmeldingsfristen er ovre, dvs. den 1. august kl. 20:00.     

Ændringer, afbud og venteliste.
Der kan ske ændring af hest eller rytter uden gebyr indtil den 1. august. Herefter koster det kr. 100,- at ændre.

Startgebyr refunderes ved fremvisning af dyrlæge- eller lægeerklæring. Dog opkræves et gebyr på kr. 150,-.

Der vil være en venteliste (10 pladser) på Sporti. Ved tilmelding på ventelisten betaler man for en plads. Såfremt man ikke får en plads, refunderes beløbet minus Sportigebyr på kr. 15,-.

Vi glæder os til at se jer på Hedelands baner.

På gensyn til et hyggeligt stævne
Styregruppen for Alrid i Alridsfællesskabet Austri

Arrangørens kontaktinfo

Alridsfællesskabet Austri



Se arrangørklubben på SPORTI

Alridsfællesskabet Austri

Mødested/startsted

Hedeland
2640 Hedehusene
Danmark Vis på kort Navigér hertil