ASKA: Vinter D-stævne

3. - 4. februar 2024

100 tilmeldte

ASKA inviterer til vinterstævne på Vilhelmsborg d. 3.-4. februar 2024 kl 8-17.

Stævnet er et sportsstævne og alle klasser udbydes, men det afholdes som D-stævne, da det er indendørs og hallen ikke har godkendte mål.

Tilmeldingen åbner d. 4. januar 2024 kl. 20.00 for ASKA medlemmer og 6. januar kl. 20.00 for øvrige.

Tilmeldingsfristen er d. 20. januar kl. 22.00.

Der rides efter ”FEIF Rules and Regulations” samt ”Regler for stævneridning i Danmark” efter 2023 regler. Er du nysgerrig på hvordan stævner under Dansk Islandshest foregår, så læs mere om Stævneregler her. Vi gør opmærksom på, at man i 2023 reglerne har mulighed for at ride mere end en gangartsklasse og mere end en tøltklasse til samme stævne. Vi udbyder dog kun muligheden for at hver equipage rider to klasser (udover eventuelle finaler) til dette stævne. Det vil sige man enten har mulighed for at melde til i to tøltklasser, to gangartsklasser eller en af hver som vanligt. Vi har ikke mulighed for at tage hensyn i programmet til equipager der vælger at ride to tøltklasser eller to gangartsklasser. Vær opmærksom på hvor mange gange du må starte på en dag, alt efter din hests alder.

Stævnet kræver D-licens uanset klasse. Rytterlicens betyder, at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening. Læs mere om reglerne og hvordan du får licens. Licens købes her på Sporti.

Følgende klasser udbydes:

  • 5.1, 4.1, T.1, T.2
  • 5.2, 4.2, T.3, T.4
  • 5.3, 4.5, 4.3, T.8, T7, T.5

Dommerteam:
Julie Holsbo
Fabian Schmidt
Melanie Schmidt
Julie Claesen
Iben Toftvang
Berit Ertmann

Check-in:
Der vil være online check-in med undtagelse af en gruppe tilfældigt udvalgte ryttere, der skal tjekke ind ved fysisk fremmøde i sekretariatet for at forevise stævnepas eller hestepas samt gyldigt vaccinationskort. Har man eftertilmeldt skal man medbringe Tro- og loveerklæring ved Check-in. Alle andre har udfyldt den i forbindelse med tilmelding. Husk du skal være tjekket ind senest 1 time før, din klasse starter, ellers bliver du automatisk diskvalificeret.

Bane:
Opvisningshallen (blå hal) er 30x70 meter. Opvarmning foregår i tilstødende hal (Gul hal). Det er muligt at prøve banen fredag og lørdag aften, samt lørdag og søndag morgen. Tidspunkter fremgår af rytterbrevet. Indgangen til opvarmningsbanen foregår i modsatte ende af gul hal og ikke i mellemgangen mellem de to haller. Mellemgangen vil sammen med det øverste stykke af gul hal, fungere som collectingring.

Startlister, program og finaler:
Disse lægges online på Ticker i dagene op til stævnestart. Det er tiderne, der fremgår på Ticker, der gælder! Der afvikles A-finaler i klasser, hvor der er mere end 8 deltagere og hvis tidsplanen tillader det. Der afvikles B-finaler, hvis tidsplanen tillader det. Dette vil fremgå af programmet, som kan ses på Ticker, så hold dig opdateret jævnligt, da der kan komme ændringer op til en time før klassens start.

NB Vi er bevidste om at mange gerne vil til Istølt lørdag og derfor efterspørger et nærmere program. Vi er opmærksomme på det og vil forsøge at ligge programmet efter at det ikke slutter alt for sent, men et specifikt program kan vi ikke melde ud før ugen op til, når vi ved hvordan klasserne fordeler sig.

Pris for tilmelding:
Startgebyr pr. hest:  340 kr. for ASKA medlemmer. Pris for øvrige:  540 kr.

Startgebyr er incl. fold og muligheden for at melde sig til, i op til to klasser (samt eventuelle finaler). Det vil sige at der ikke er nogen klasser inkluderet i startgebyret, men klassegebyr kommer udover. 

Pris pr. klasse:

  • 150 kr./pr. A-klasse
  • 100 kr./pr. B-klasse
  • 75 kr./pr. C og D-klasse

Da det er et D-stævne, er der ingen krav om kvalifikation til A-klasser.

Fold:
Fold er inkluderet i startgebyret. Medbring selv hegnsmateriale. Strøm er påkrævet af sikkerhedsmæssige årsager, da foldområdet ligger tæt på letbanen og der er ikke hegnet af. Alle heste på fold står på ejer/rytters eget ansvar. Medbring selv hø/wrap og spand til vand. Foldområde beskrives nærmere i rytterbrevet, der sendes ud ugen op til stævnet. Det er kun dem der har købt boks, der kan sadle op indenfor.

Boks:
750 kr. for boks inkl. 2 pakker Easy-strø og udmugning. Hingste skal altid stå på boks. Medbring selv wrap og spand til vand. Det er permanente bokse, men der er ikke vandkopper i boksene.

Parkering:
Parkering foregår på den store parkeringsplads ved stævnestaldene. på modsatte side af vejen. Det er IKKE tilladt at holde på parkeringspladsen med trailer ved Blå hal, denne er forbeholdt publikum.

Hjælpertjans:
Alle deltagere bliver en del af hjælperholdet. Man rydder selvfølgelig op efter sig selv, og vi har et fælles ansvar for, at vores områder er pæne og indbydende. Information om hjælperplan udsendes i ugen op til stævnet. Vil man være fri for en tjans, kan man frikøbe sig sin hjælpertjans for 250 kr. Udebliver man fra sin hjælpertjans, koster det 250 kr.

Hvis nogen har lyst til at hjælpe, selvom man ikke rider, så hører vi gerne fra jer. Vi tager imod al hjælp med kyshånd. Vi har bl.a. behov for hjælp til opsætning fredag eftermiddag/aften og nedtagning søndag når stævnet slutter. Hvis vi er en god portion folk er der tale om max 30 minutters arbejde. Vi giver lidt at drikke.

Café:
Det er muligt at købe mad og drikke i kantinen, hvor der også er varme på. Der er ikke varme på i hallen.

Tilmelding:
Startgebyr mm. refunderes ikke ved framelding, uanset årsag.

Vi opretter venteliste. Ventelisten er bindende på lige fod med en ordinær tilmelding indtil du får tildelt en plads. Du får en mail via sporti hvis du bliver tildelt en plads. Bliver du ikke tildelt en plads senest d 1. februar kl 23.59 bliver din tilmelding annulleret og du vil få dit beløb retur ekskl. sportigebyr efter stævnet er afviklet. Ønsker du at forbliver på ventelisten, efter 1. februar kl. 23.59, skal du skrive en mail til os inden d. 1. februar.

Det er ikke tilladt at sælge sin plads, uden forudgående aftale med os. Har vi folk på venteliste, vil vi sørge for at sælge din plads. Hvis vi ikke har nogen på venteliste og du får lov at sælge din plads skal I give besked på mail aska.staevne@gmail.com hvem den er solgt til.

Rettelser:
ALLE ændringer/rettelser/eftertilmeldinger skal sendes til aska.staevne@gmail.com, og efter sidste tilmeldig d.20. januar 2024 koster hver rettelse 200 kr.

Der er så mange kommunikationsflader, og vi ønsker derfor, I kun kontakter os pr. mail.

Vaccinationer:
Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet. Hesten skal være vaccineret efter gældende regler, som i dette tilfælde er efter D-stævne regler. Vaccinationer der ikke opfylder reglerne for D-stævne afvises ved Tjek-in. Læs vaccine regler her.

Musikønsker til A-klasser udfyldes ved tilmelding. Musikken skal være tilgængelig på Spotify.

Vi forbeholder os ret til at annullere stævnet ved for få deltagere. Vi afholder stævnet efter gældende retningslinjer ifht. myndighedernes anbefalinger og forbeholder os retten til at aflyse eller ændre formen, hvis det ikke er muligt at overholde gældende retningslinjer.

Løbende info omkring stævnet vil komme på Facebooksiden ASKA, ASKA Stævne og i Facebook-begivenheden. Rytterbrev sendes på mail ugen op til stævnet.

Tilskuer er gratis.

Vi glæder os til at få skudt stævnesæsonen i gang med et par skønne vinterdage sammen med jer.

Mvh. ASKA’s stævneudvalg

Arrangørens kontaktinfo

ASKA



Se arrangørklubben på SPORTI

ASKA

Mødested/startsted

Vilhelmsborg
Bedervej 101
8320 Mårslet
Danmark Vis på kort Navigér hertil